Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2007 - arrangemang

Startat av Mattias Rönnblom, 1 maj 2007 kl. 19:24:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

Vi har nu 42 föranmälda. Förra året hade vi 40 vid konventets start. Detta trots att jag haft mycket att göra (och varit lat?) och inte gjort så mycket reklam som tidigare år. :-)

Vvornth

Är det någon på FF som har spelat Days of Descision III och kan tänkas ge en liten demo i det? Jag har läst reglerna men pga den enorma mängd options så får jag inte riktigt ihop dne röda tråden för mig själv.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Vi har nu 42 föranmälda.

Apkool. Hoppas nu att många vill vara med och spela Gallipoli.

Andreas Lundin

Ja, faktiskt. Skitkul att vi blir så många! Förresten, om man vill sätta upp ett "spontan-DAK2" på FF. Finns det plats för det månne? Eller måste man anmäla det som ett evenemang?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin""spontan-DAK2"

Annars KAN man ju köra mindre scenarion på två-tre kartor... Men det är inte rätt.  :D
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jag var rätt nöjd med formuleringe, "spontan-DAK2", om jag får säga det själv. :)

Meningen var nog ändå att köra ett kortare scenario.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Mattias Rönnblom

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, faktiskt. Skitkul att vi blir så många! Förresten, om man vill sätta upp ett "spontan-DAK2" på FF. Finns det plats för det månne? Eller måste man anmäla det som ett evenemang?

Det finns plats och du behöver inte anmäla det. Av de 42 anmälda är det nog bara knappt hälften som är anmälda till ett arrangemang. D v s det finns massor med potentiella DAK-spelare.

Andreas Lundin

:up:

Vvornth

Jag hade själv förhoppningen om att lira lite OCs faktiskt. Jobbar mig igenom 4.0 reglerna nu.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

Finns det hjärterum finns det stjärterum. Du kan joina om det är så.

tinG

Angst!

Jag vet inte vad jag vill spela på FF!!!!  :shock:

Så mycket spännande att ägna sig åt!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jag har inte föranmält mig, men jag kommer, och jag har med mig en kompis från Holland. Vi har inte bestämt vad vi ska spela än. Om det behövs roar vi oss på egen hand, men jag vet att Hildebrand gärna spelar med nya människor när han är på konvent. Vi brukar spela OCS och TCS bland annat.

Bara för att ge dig ännu mer att välja mellan, Jonas :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Jag har inte föranmält mig

Vad hindrar dig, du behöver ju inte anmäla dig till något spel?  :?
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Inget, hade bara inte kommit mig för. Och så behöver man kryssa i en ruta för sovplats, och då måste jag kolla om min kompis som jag också ska anmäla tänkte sova i sovsal eller bo på vandrarhem...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"Angst!

Jag vet inte vad jag vill spela på FF!!!!  :shock:

Så mycket spännande att ägna sig åt!

Några fler uppslag:

På FF kommer jag att ta med en spelkompis. Med planerar ha med oss:

Great War in the East Quad SPI
Art of Siege Quad SPI
Mighty Endeavor MMP

Skall själv spela några av dessa, annat SCS och kanske delta i "spontan-DAK II" om tid ges.

Tar även med och spelar om intresse finns:
Revolution Phalanx (3-5 spelare)
Empires of the Middle Ages (3-6 spelare)