Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2007 - arrangemang

Startat av Mattias Rönnblom, 1 maj 2007 kl. 19:24:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Johnson"Jag och Jan Salomonsson kommer i första hand att ge oss på monsterscenariot First punic war från Carthage. Jag plockar även med Twilight Struggle och Clash of Giants II som går bra att låna om nån så önskar. Bara så ni vet.

Det ska bli spännande att se Carthage "live". Bra initiativ med lånespel!  :up:
En mycket bitter liten man.

A F

Beställa spel från lilla mig är idag måndag vid midnatt. Se även under "shopping".

A F

Och... Är det någon som har en kärnfull och högupplöst bild av Göran Greider att låna? Skicka gärna.

Vvornth

Ajaj!
Det verkar som Fager har tänkt samma sak som jag!
En t-shirt med tryck av Göran och texten "Blippspel? Ett spel för galleriorna!"
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Vvornth"Det verkar som Fager har tänkt samma sak som jag!

Snarare någon mer kosmisk sanning som "döden är inget man bara överlever".

F.ö. ska du vara glad att du inte tänker på samma saker som jag.  :cry:

Vvornth

En sak jag kom på nu när konventet börjar röra sig nära i tiden.

Herrn som hade det oerhört praktiska, men också högljudda el-frysboxen förra året ombedds vänligen att ha den inkopplad en bit bort från sovsalen detta år. Kalla mig gammal och kinkig.

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"En sak jag kom på nu när konventet börjar röra sig nära i tiden.

Herrn som hade det oerhört praktiska, men också högljudda el-frysboxen förra året ombedds vänligen att ha den inkopplad en bit bort från sovsalen detta år. Kalla mig gammal och kinkig.

Precis, den får inte störa ljudet fråm mina tama syrsor, eller ljudet av monoton gong-gongmusik som jag tänkte låta gå nätterna igenom.  :D
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Precis, den får inte störa ljudet fråm mina tama syrsor, eller ljudet av monoton gong-gongmusik som jag tänkte låta gå nätterna igenom.  :D

Eller skriken från aspackade studentmusiker som gör sig illa på sina äckliga mässingsinstrument.

Vvornth

Hur ställer sig konventsledningen till att man imundigar något glas alkoholhaltig dryck under konventet? Anledningen som många vet att Rommel aldrig tog Alexanderia var att Britterna drack en tår The Macallan varje dag.

bambaladam

när inmundigande ändå berörts... hur/var äter man med fördel under FF?

A F

Citat från: "bambaladam"när inmundigande ändå berörts... hur/var äter man med fördel under FF?

Man skickar en ordonans till Asiatrestaurangen i Ryd.

bambaladam

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "bambaladam"när inmundigande ändå berörts... hur/var äter man med fördel under FF?

Det finns alltså ett sätt att få mat levererad till slagfältet?

MYCKET goda nyheter.  :up:

Mattias Rönnblom

Citat från: "Vvornth"Hur ställer sig konventsledningen till att man imundigar något glas alkoholhaltig dryck under konventet? Anledningen som många vet att Rommel aldrig tog Alexanderia var att Britterna drack en tår The Macallan varje dag.

Det har konventsledningen inga problem med.

Mattias Rönnblom

Citat från: "bambaladam"
Citat från: "Anders Fager"

Det finns alltså ett sätt att få mat levererad till slagfältet?

MYCKET goda nyheter.  :up:

Vi samordnar en mathämtningen på lördag em. Exakt när det blir har vi inte bestämt än.

Vvornth

Om onventet håller till i samma lokaler som förra året finns en helt ok kårrestaurang i byggnaden över gatan som är öppet på fredagen dessutom. Deras Fish n Chips uppskattades förra året efter 4 timmar bilresa.