Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2007 - arrangemang

Startat av Mattias Rönnblom, 1 maj 2007 kl. 19:24:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Så fort jag fördrivit P-O från Burma så är det din tur. Operation Mars?

Mer än gärna!
En mycket bitter liten man.

Mattias Rönnblom

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Mattias Rönnblom"Nej, det "lilla" scenariot, som använder karta A och B.

Eller snarare; det som först säger sig använda endast karta A och B, och sen i setup-instruktionerna inkluderar enheter (inkl en rysk pansarkår) på karta E, om jag inte minns fel.

Var det skoj? Är nyfiken på hela situationen.

Det är väldigt blipptätt och setupen tar en evighet. Jag tycker OCS funkar som bäst när man har en del counters så att man kan få lite djup i sitt försvar. Men i Operation Mars finns det mer än så, speciellt för ryssen. Vissa i spelgruppen uttryckte en viss frustration för att det var så mycket blippar och SPs så att man helt enkelt inte orkade utnyttja allt.

Jag, som spelade tysk, tyckte dock att det var väldigt roligt. Å andra sidan gillar jag det mesta i OCS-väg, med reservation möjlighen för OCS Sicily. Om man ska köra det på Friendly Fire så skulle jag rekommendera att man förbereder setupen antingen genom att antingen har djävulsk koll på sina ryska enheter eller också så sorterar man fram alla enheter och lägger dem i zip-lockpåsar (i setup-ordning) hemma på kammaren.

Om man är intresserad av den historiska situationen som sådan har Glantz skrivit en bra bok - Zhukov's Greatest Defeat.

Mattias Rönnblom

Citat från: "BigPapaBear"Korea har iof sig helglånga scenarion...
Korea - popcorn-OCS.  :-)

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Om man ska köra det på Friendly Fire så skulle jag rekommendera att man förbereder setupen antingen genom att antingen har djävulsk koll på sina ryska enheter...

Eller så skickar man ditt Björn en vecka i förväg. Han har trots allt studentleg.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Eller så skickar man ditt Björn en vecka i förväg. Han har trots allt studentleg.

En strålande idé! Jag ska genast upplysa frugan om att hon blir själv med tre barn en vecka innan FF eftersom jag "måste fixa lite".

Leta efter mitt blodiga lik i rännstenen...  :cry:

A F

Citat från: "BigPapaBear"En strålande idé! Jag ska genast upplysa frugan om att hon blir själv med tre barn en vecka innan FF eftersom jag "måste fixa lite".

Så ska det låta!!! Mer seriöst så låter tvåkartors-Mars som en lagom dyngsmäll att ta senare i vår.

Rapax

Jag skulle inte ha något emot att få spela Fire in the Sky igen. Det kanske till och med kan bli en turnering med tanke på förra årets uppslutning kring spelet.
Det är dags att förinta jorden.

Mattias Rönnblom

Yngve har lovat att hålla i antingen Fire in the Sky eller A Victory Lost.

Daniel*U2*

Är gärna med på AVL eller Fire in The Sky! Någon nämde Paths of Glory också och det tackar jag aldrig nej till

Delirium

Jag tänker ta med mig The Civil War (VG) om någon vill testa det (Jonas och Roger blev utmanade på GC och har första tjing).
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Vvornth

Händer det något mer vad gäller arrangemang? Skulle vara skönt att kunan börja anmäla sig på något och läsa på de många system man är lite halvrostig på...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Holmgren

Inläggen om våra skånska vänners samåkning till Friendly Fire är efter önskemål flyttade hit.

Tråd delad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

bambaladam

Jag och Andreas Johnson (medlem här)  funderar på att närvara, och isf spela lite Ancient World (GMT) och kanske dema nåt scenario om intresse finns. Någon som är sugen på att prova det?

Annars verkar SCS-introt kul för mig...

Vill alltid spela Combat Commander numera också.

Finns det plexi på plats (dum fråga kanske...)?

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Finns det plexi på plats (dum fråga kanske...)?

Inte en dum fråga. Utan plexi blir det svårt att leva.

I min erfarenhet blir svaret: kanske. Vill du vara riktigt säker smyger du med en skiva i handskfacket.

tinG

Citat från: "bambaladam"Jag och Andreas Johnson (medlem här)  funderar på att närvara, och isf spela lite Ancient World (GMT) och kanske dema nåt scenario om intresse finns. Någon som är sugen på att prova det?

Ahh... The Ancient World, det vore kul! Jag äger både RRR och PW men det har inte blivit mycket spelande... körde de små scenariona när PW och 2nd ed regelerna kom. Spelsystemet är ju ändå  tämligen simpelt, det är bara det att det är så extremt många specialregler i alla scenarion, RRR var verkligen extremt på den punkten!  :shock:

Vore väldigt roligt att kolla in hur två "rävar" hanterar Kartagos politiska system i 2nd Punic War!  :up:
Jag lovar att hänga över kartan och ställa massor av frågor!  :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte