Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Brädspel i Malmö

Startat av Gamaliel, 9 maj 2007 kl. 14:10:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Han spelar väl knappast fotboll hela dagen? Kom förbi lite senare vet jag. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Gamaliel

Hej från Malmö,

som jag skrev tidigare blir vi garanterat 2 och förhoppningsvis 3. Att det är osäkert beror på att vår tredje tänkta medlem inte får veta om han ska jobba eller inte på lördag. Kl 12.00 funkar fint för oss och jag håller med Paul om att det är bra om vi käkar innan så vi slipper omedelbara matpauser.

Om vi blir sex personer är HIS är bra val tycker jag.

Det är klurigare på fem men något kan man väl hitta.

Sword of Rome har vi spelat en del och det hade varit skoj att testa med expansionen som vi inte har.

Twilight Imperium är lättsamt men rätt skoj och funkar på fem.

Andreas Lundin

Om någon har Twilight imperium, kan de då ta med sig det? Låter intressant om vi skulle råka bli 5. Sidegames kan ju vara kul att ha med sig om någon skulle dyka upp sent...

...fan det här kan ju bli riktigt sköj!

Möjlighet till grillning finns till aftonen, men det fixar jag i sådana fall (skickar sambon). :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Gamaliel"Hej från Malmö,

som jag skrev tidigare blir vi garanterat 2 och förhoppningsvis 3. Att det är osäkert beror på att vår tredje tänkta medlem inte får veta om han ska jobba eller inte på lördag. Kl 12.00 funkar fint för oss och jag håller med Paul om att det är bra om vi käkar innan så vi slipper omedelbara matpauser.

Om vi blir sex personer är HIS är bra val tycker jag.

Det är klurigare på fem men något kan man väl hitta.

HIS vore kul. Har läst reglerna, men aldrig spelat.

Jag kan ta med gamla och nya EMPIRES OF THE MIDDLE AGES. (SPI/DG)
Vill vi spela går det bra med 3-5 personer. Enkelt.

-----
Edit: Trasig "quote" fixulerad. Holmgren/Mod.

Andreas Lundin

Allt detta låter bra. vi spelar HIS i första hand.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Blir vi bara fem testar jag gärna TI, har länge velat spela det.

Alla kan väl ta med sig några intressanta spel fall i fall.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Andreas Lundin

CiteraAlla kan väl ta med sig några intressanta spel fall i fall.

Instämmer

Andreas Lundin

Nu har jag fått svar och så från flera håll angående lördag och det ser ut som att vi blir tillräckligt många för ett parti HIS.

Det kan t.o.m. hända att vi blir fler ,men det gör nog inget.

Doomfarer

Jag börjar undra om inte HIS är bättre på tre trots allt? Med långsamma spelare blir ju downtime i HIS outhärdligt så hoppas ni är snabba. :)

När vet vi hur många som kommer?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Andreas Lundin

CiteraNär vet vi hur många som kommer?

Lördag klockan 12?  :P

Gamaliel

Vi kan ta med Twilight Imperium på lördag. Vi har bara spelat HIS på sex så jag vet inte hur det skulle funka på tre, men permanenta teams låter inte lika kul som att spela var sitt land. Jag tror det blir mycket svårt att hitta ett spel för 5-6 personer utan downtime. A Game of Thrones skulle kunna funka.

Man skulle kunna dela upp sig och spela flera två-mannaspel också.

Doomfarer

HIS låter bra, jag har aldrig testat det på 6 spelare live så vet inte hur illa det är.

Ta gärna med TI i alla fall, vi kanske hinner med båda. :)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Holmgren

Eftersom jag dristar mig att tro att existensen av krigsspel.se har underlättat för er i era försök att dra igång skånskt krigsspelande i området Malmö/Lund ser jag fram emot en utförlig rapport (gärna med bilder) efter er första samling.  :wink:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

Foton skall jag försöka att inte glömma!

Andreas Lundin

Hallojs! Nu när forumet funkar igen, så kan jag passa på att tacka alla som dök upp på speldagen i min föreningslokal på brf Lokföraren. I alla fall jag tyckte att det var ett skoj, om än något långt, parti Here I Stand som spelades. Om jag inte minns fel, så var det väl Engelsmannen som drog det längsta strået till slut?

Nu är jag laddad för ett nytt spelmöte eller bara ett 2-manna FTF. Jag har semester hela juli och skall vara hemma mesta av den tiden, så om någon av er har lust att lira något, så kontakta mig bara, så kan vi kanske ordna något.

Jag är särskilt intresserad av att lära mig OCS, så om någon sitter med ett sådant spel och väntar på att en motspelare skulle dyka upp så... Men har du andra spelförslag så går det bra med.