Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Alamein - nyhet från Avalanche Press

Startat av BernadotteOnline, 28 juni 2007 kl. 01:20:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Någon som har erfarenhet av detta nya monsterspel fråm Avalanche Press eller det spelsystem de använt som bas. Red Steel, Red Parachutes etc.

http://www.avalanchepress.com/gameAlamein.php

APs rykte verkar skadat av att ge ut spel med ojämn kvalitet.
Jag lägger inte 1200-1500 kr på en tveksam produkt.

/Johan

tinG

Avalanche är verkligen experter på att smyga ut MONSTERSPEL. Jag har inte hört ett knysst om denna galenhet föränn det plötsligt annonceras på CSW.

Kommer givetvis aldrig att köpa det...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"Avalanche är verkligen experter på att smyga ut MONSTERSPEL. Jag har inte hört ett knysst om denna galenhet föränn det plötsligt annonceras på CSW.

Kommer givetvis aldrig att köpa det...

Varför inte? Priset är högt. Kvaliteten tveksam. Spelsystemet ???

magnus lindström

regelmässigt är det väl inget monster direkt. Men plats och pengar krävs

Strv102r

Har nu provat Avalanche, Red steel och är på gång med Red parachutes. Kan väl ingen på forumet ha missat... :D
Snart dags för Alamein. Har inte plats hemma för scenarier med alla kartor men det finns ett par mindre som vi ska och riva av. Spelsystemet är klockrent. Enkelt men med mycket krom och känsla.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BernadotteOnline

Citat från: "Strv102r"Snart dags för Alamein. Har inte plats hemma för scenarier med alla kartor men det finns ett par mindre som vi ska och riva av. Spelsystemet är klockrent. Enkelt men med mycket krom och känsla.
Detta skall bli intressant.
Vore kul att höra din tankar kring spelsystemet lite mer i detalj eftersom jag tror få har spelet, men många sneglat på det (och prislappen).

Mycket krom och känsla?
Vad i ökenkriget menar du finns med i spelsystemet? Hur har AP lyckats få med detta?

Strv102r

Tja, just Alamein har jag ju inte provat än, men spelsystemet ger bra känsla för de svårmätbara faktorer som bättre moral, förbandsammanhållning och kvalitativ överlägsenhet ger. I Red Parachutes och Avalanche: Salerno kan tysken mycket väl anfalla på 1-1 eller 2-1 och få bra utdelning då han har fördelar i dessa ofta avgörande egenskaper. Har man inte Pv som försvarare (eller bara 45mm Pv mot Tigrar och Panthrar) kan man anfalla på 2-1 och ändå hamna på högsta tabellen med lite artilleri och en hyfsad ledare. Avalanche har lyckats fånga de faktorer som gav tyskarna bättre stridseffektivitet bra, utan att ge dem konstigt höga stridsvärden.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.