Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Whistling Death?

Startat av Doomfarer, 7 juli 2007 kl. 19:09:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Någon som testat detta? Jag är lite sugen på att köpa det men verkar vara ganska krävande regler. Är det värt att köpa eller är det för jobbigt att lära sig och hitta någon att spela med?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

Det enda krigsspel jag känt mig för dum för. De "nya, förbättrade" reglerna för hur många energipoäng som måste spenderas i höjd och sidled, hur många du kan välja att spendera i höjd och sidled, och hur många höjdledsförändringar du får oavsett energipoäng, beroende på din stigningsvinkel, allt uttryckt i ett diagram skrivet på ett kodspråk med understrukna siffror, siffror i fetstil, kursiva siffror och stärre än- och mindre än-tecken, fick mig på fall.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Ok.

Finns faktiskt en slimmad gratisversion som man kan ladda ner och testa, men bara den verkade vara mer jobb än vad det är värt med tanke på att man måste lära någon annan spelet också.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

tinG

Fegisar!
 :P
Citat från: "Doomfarer"Ok.

Finns faktiskt en slimmad gratisversion som man kan ladda ner och testa, men bara den verkade vara mer jobb än vad det är värt med tanke på att man måste lära någon annan spelet också.

Fighting Wing Quick Start Rules funkar utmärkt och är inte alltför svåra att sätta sig in i... Jag har "lärt" totala krigsspelsnewbies att flyga Me109:or med hjälp av Achtung: Spirfire!

Visst, det kanske inte är så värst 'sexigt' med alla diagram och tabeller man å andra sidan tycker jag att spelsystemet ger en god känsla för hur ett plan kan manövrera och vilka begränsningar de olika flygplansmodellerna har i förhållande till varandra. Man lär sig väldigt snabbt att det sannerligen inte räcker med att tänka i 2-D.

"Speed is Life!"

Jag har faktiskt spelat två PbeM-dogfights (Cyberboard) med designern J.D. Webster, med ca. 6-8 piloter/spelare per sida. Lärorikt och spännande!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Doomfarer

Hade Whistling Death varit i Europa hade jag köpt det, inte så intresserad av kriget i stilla havet.

Fick för mig att tyskar och så var inkluderade men verkar inte så?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

tinG

Citat från: "Doomfarer"Hade Whistling Death varit i Europa hade jag köpt det, inte så intresserad av kriget i stilla havet.

Fick för mig att tyskar och så var inkluderade men verkar inte så?

"Over the Reich" och "Achtung: Spitfire!".
 Nästa spel i serien blir östfronten...

KÖP!  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte