Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

geni militärhistoria

Startat av jerry, 24 juli 2007 kl. 14:11:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Finns det verligen att köpa ???

Geni militärhistoria ?

Eller är det ett hemmabygge ??

jerry
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Scipio

Jorå nog finns det alltid http://www.boardgamegeek.com/game/23880

Fick mitt som en bonusgrej från SMB, har inte sett att det går att köpa nån annanstans ifrån men det är möjligt.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Har det och har spelat det med krigsspelsvänner. Trevliga frågor, med lagom nivå. Bör inte spelas för ofta, då man går igenom leken ett varv på en kväll (det är 6 frågor på varje kort).
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Har det och har spelat det med krigsspelsvänner. Trevliga frågor, med lagom nivå. Bör inte spelas för ofta, då man går igenom leken ett varv på en kväll (det är 6 frågor på varje kort).

Lagom nivå = min svägerska "andra-vaddå-kriget?" kan spela det eller är det lite över mainstream-lagom?  :?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Din svägerska skulle nog INTE gilla frågor typ: "Bastioner kallades de utskjutande partierna av en fästning. Vad användes de till?", eller "Nämn en av Finlands tre avvärjningssegrar på Karelska näset sommaren 1944!".

:)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Frågorna är dessutom indelade i 6 kategorier:

1. Krig och krigföring
2. Diverse
3. Fästningar, belägringar och fortifikation
4. Krigsmateriel
5. Krigare
6. Fält- och sjöslag

Något för svägerskan Björn?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Något för svägerskan Björn?

Tveklöst!  :D
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Lagom nivå för att frågorna ska vara något att bita i även för oss, menar jag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Nån som vill sälja ett sådant geni  eller känner nån som vill sälja, går väl inte att få loss genom SMB antar jag.

jerry
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Johan

Citat från: "Elias Nordling"Har det och har spelat det med krigsspelsvänner. Trevliga frågor, med lagom nivå. Bör inte spelas för ofta, då man går igenom leken ett varv på en kväll (det är 6 frågor på varje kort).

Jo, det kan rekommenderas.
Mvh Johan