Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

(krigs-)Spel(s)butiker on/off-line

Startat av Andreas Lundin, 1 augusti 2007 kl. 11:25:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Jag tänkte att det vore intressant med en tråd där vi samlar länkar till spelbutiker online.

(när tråden är tillräckligt stor och uttömmande, så kanske man t.o.m. kunde låsa tråden - eller skapa en ny låst tråd med länkar)

Kategorier:

Nordamerikanska butiker:


Edit: Fine Games. Tydligen dyr frakt.

Noble Knight Games. Ett av deras betalningsalternativ är PayPal, vilket jag tycker är bra. De levererar snabbt och effektivt och paketerar sina varor bra. De har även begagnade och äldre spel.

Thought Hammer. Välsorterad. Stor. Sjyssta priser.

Wargame Depot. Låga priser. God mejlkontakt. Ny butik, så den har fortfarande en del att bevisa. Den levererar relativt snabbt också.

Kontinentaleuropeiska (EU) butiker: (Fördelen är att man slipper tullens klåfingrar)

Udo Grebe Gamedesign. Den enda Eu-butik jag känner till.

Svenska butiker:


Worldofboardgames Hyfsade priser och frakt.

Unispel
Bra priser, kan ta hem vad som helst nästan och har en sjysst fysisk butik i Lund. Rekommenderas skarpt!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Johnson

#1
Fine Games:
http://www.finegames.com

USA-butik med många begagnade spel. Har aldrig beställt därifrån.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Johnson

#2
Förresten, finns den där butiken i Uppsala kvar? Minns inte vad den hette....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

jerry

#3
Du menar "Hobbygames" jo den finns det är samma kille som svarar i telefonen som första gången jag ringde dit i slutet av ......(håll i er)....
1978.!!!!!!!!!!!!

jerry
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

bambaladam

#4
Citat från: "Andreas Johnson"Fine Games:
http://www.finegames.com

USA-butik med många begagnade spel. Har aldrig beställt därifrån.

Jag har, de är helt suveräna. Bra sortiment, suveräna priser emellanåt och väldigt trevliga att ha att göra med.

Andreas Johnson

#5
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

#6
Citat från: "Andreas Lundin"Bunker Hill Games. Vet jag inget om.

Mycket bra priser (både på spel och frakt), bra och snabb service, bra utbud.

BigPapaBear

#7
Citat från: "bambaladam"
Citat från: "Andreas Johnson"Fine Games:
http://www.finegames.com

USA-butik med många begagnade spel. Har aldrig beställt därifrån.

Jag har, de är helt suveräna. Bra sortiment, suveräna priser emellanåt och väldigt trevliga att ha att göra med.

Bra service men gräsligt dyr frakt...  :down:

Andreas Lundin

#8
När det gäller frakt över Atlanten kan det vara bra att mejla butiken i förväg och få ett erbjudande om vilken frakt de kan erbjuda. Ofta får man då ett mycket bättre pris än det som deras ofta automatiska system räknar ut.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

#9
Fel på länken till Hobbygames I Uppsala, så jag fixar det här

Det var år och dagar sedan jag var i butiken, men ligger den fortfarande i det där uppförslutet mittemot den där gymnasieskolan i närheten av Kalmar nation?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

BigPapaBear

#10
Citat från: "Andreas Lundin"När det gäller frakt över Atlanten kan det vara bra att mejla butiken i förväg och få ett erbjudande om vilken frakt de kan erbjuda. Ofta får man då ett mycket bättre pris än det som deras ofta automatiska system räknar ut.

Jo, men i exemplet Fine Games verkar man få betala extra oavsett metod.

Jezjov

#11
Citat från: "Andreas Lundin"Fel på länken till Hobbygames I Uppsala, så jag fixar det här

Det var år och dagar sedan jag var i butiken, men ligger den fortfarande i det där uppförslutet mittemot den där gymnasieskolan i närheten av Kalmar nation?

Den ligger kvar mitt emot Katedralskolan. Även om den mesta försäljningen verkar ske genom förbeställningar finns det ett mycket begränsat sortiment med spel i butiken också. Jag var där och impulsköpte ett Over There för något år sedan.

BernadotteOnline

#12
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Andreas Lundin"Bunker Hill Games. Vet jag inget om.

Mycket bra priser (både på spel och frakt), bra och snabb service, bra utbud.

Instämmer!
John Bowman är suverän och har bra koll på nyheter, bra priser, säkra leveranser (20 paket utan problem över åren). Han har inget emot att skriva 45 USD på paketet om du vill. (Om det inte är uppenbart fusk)

Priserna är ofta 15-30% under listpris och mycket konkurrenskraftigt.

Använd inte online-butiken utan maila honom direkt om köpet, frakt och paketeringsfrågor.
Han tar CC och PayPal. Frakt till USPS listpriser och inget för hantering eller tulldeklarationer. Bra snabb service.
Jag är mycket nöjd!

Andreas Lundin

#13
CiteraHan tar CC och PayPal. Frakt till USPS listpriser och inget för hantering eller tulldeklarationer. Bra snabb service.
Jag är mycket nöjd!

Låter som en dröm! :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

#14
Uppdaterad lista!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH