Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Stockholms spelkonvent 2007

Startat av Organ, 20 augusti 2007 kl. 11:26:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Organ

Är det några härifrån som ska gå på kommande SSK?

http://stockholm.spelkonvent.se/
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

Vvornth

Väldigt lite matnyttigt i krigsspels väg vad jag kan se.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

Ja, det var min reaktion när jag kollade på hemsidan. Men kan man ändra på det? inte för att jag tänkte åka. Någon jäkla måtta får det vara på flängandet på konvent i september... :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Min erfarenhet är att stockholmare är jättebra konventsdeltagare men usla konventsarrangörer. Ingen vill jobba, alla vill spela.

Dessutom känns Stockholm så tråkigt verkligt ur spelsynpunkt. Det är mycket roligare att resa bort till små fantasystäder som bara existerar (både staden och dess innevånare) för att arrangera konvent (läs: Linköping).

Jag är fast och fullt övertygad om att det enda man gör i Linköping är att spela spel (alla människor jag träffat i Linköping spelar spel, med undantag för de som jobbar på Pizzeria Kantarell).

Jag menar, Sverok har ju till och med sitt HQ där!  :?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraPizzeria Kantarell

Jobbar man på en Pizzeria med sådant namn, levar man nog i ett ständigt svampdroginfluerat lajv...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraPizzeria Kantarell

Jobbar man på en Pizzeria med sådant namn, levar man nog i ett ständigt svampdroginfluerat lajv...

Knark eller inte, grym kebabtallrik. Vi hade ju faktiskt en romantisk tete-a-tete där förra året.  :wink:

A F

Citat från: "BigPapaBear"Min erfarenhet är att stockholmare är jättebra konventsdeltagare men usla konventsarrangörer. Ingen vill jobba, alla vill spela.

Det är lite så att när Stockholmare och Malmöiter gör konvent så är det under mottot "lite annorlunda, lite listigare (för vi vet bättre)". Bäst var MÖK's (SYDCON's) webbsida inför näst sista försöket. Den såg ut som en reklamsida för något företag i industriavfallshanteringsbranchen och man hade dessutom lagt ut en massa skattepengar på att trycka upp studentlustiga posters med arrangörerna på som såg ut som typ MQ-annonser. Inget som direkt antydde att skulle spelas spel. :down:

SSK har dock fått ihop två fungerande konvent på lika många år och alla som gnäller på bristen på arrangemang kan ju göra som jag och anmäla sig som arrangör.  :up:

bambaladam

Tror ni det kan finnas underlag för en Combat Commander-turnering? Isf kan jag tänka mig att arra. Men hur ser man till att det finns tillräckligt många spel????

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Men hur ser man till att det finns tillräckligt många spel????

Köper? Lånar? Har du minst två spel borde det inte vara några problem. Det är ju bara annonsera att det är först till kvarn som gäller. Små arrangemang är lika trevliga som stora.

Andreas Lundin

Ja, ett combat commander arr verkar vara en bra idé. Synd att man inte kan närvara! :up:

bambaladam

Ska vi kanske fundera om och försöka ordna en CC-turnering en annan gång då fler kan närvara?

Om man skulle ta och planera in ett par dagar på t.ex. Dragon's Lair, finns det potential att få ihop en 10-15 pers och lira en swiss-turnering?

Vore ju onekligen kul.

daniel

Citat från: "bambaladam"Ska vi kanske fundera om och försöka ordna en CC-turnering en annan gång då fler kan närvara?

Det hade varit trevligt med en CC-turnering på BSK i år i sammarbete med krigsspelsrummet!

Är det någon som känner sig sugen på detta?

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

bambaladam

Jag kan uttrycka mig så här: det skulle nog innebära att jag kom till BSK. Jag kan tänka mig att delta i arrangerandet.

Andreas Lundin

BSK? När? Var?

A F

Citat från: "Andreas Lundin"BSK? När? Var?

På en bordell i Boråååååååååååååååås!