Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Stalingrad Pocket II

Startat av BernadotteOnline, 25 augusti 2007 kl. 19:01:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Hej!

Har någon spelat SP II?
Har just satt upp spelet och testat första ideer om hur man skall spela.

Jag tänkte spela det på FF - så jag välkomnar tips och ideer

Har någon koll på hur lång tid de 16 GT tar.
Mer än en hel dag?

Vvornth

Det jag hört om SPII är att det är bättre än sin OCS variant Enemy at The Gates, vilket inte behöver säga mycket.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BernadotteOnline

Citat från: "Vvornth"Det jag hört om SPII är att det är bättre än sin OCS variant Enemy at The Gates, vilket inte behöver säga mycket.

Kommer du på FF, så kan vi ta reda på det.

Vvornth

Det gör jag, men SCS är inte riktigt på menyn för mig där.

BernadotteOnline

Citat från: "Vvornth"Det gör jag, men SCS är inte riktigt på menyn för mig där.

Behöver du inte ha på menyn. Jag spelar det med en kamrat från Lund. Titta över.
Vad står på din meny? /Johan

A F

Citat från: "Vvornth"Det jag hört om SPII är att det är bättre än sin OCS variant Enemy at The Gates, vilket inte behöver säga mycket.

SP2 tar tid. OCh tack vara att underhållsreglerna är mycket generösa så blir en del saker rätt underliga (Röda Arméns pansar flänger omkring sån terriers på stäppen och 6 Arméns artilleri skjuter som dårar på allt som rör sig hela spelet ), men annars så är det ett kul spel.

Vvornth

Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "Vvornth"Det gör jag, men SCS är inte riktigt på menyn för mig där.

Behöver du inte ha på menyn. Jag spelar det med en kamrat från Lund. Titta över.
Vad står på din meny? /Johan

Vet ej riktigt än, här på YLVAs delagation är vi sällsynt förvirrade i år. Jag önskar att lära mig OCS 4.0 på plats (halvvägs genom regelboken) men det ska till att man hittar någon med den typen av tålamod på plats näst-nästa lördag då.

tinG

Citat från: "Vvornth"Vet ej riktigt än, här på YLVAs delagation är vi sällsynt förvirrade i år. Jag önskar att lära mig OCS 4.0 på plats (halvvägs genom regelboken) men det ska till att man hittar någon med den typen av tålamod på plats näst-nästa lördag då.

Jag tar mig an den utmaningen!

OCS 4.0 får det bli!!!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"
Citat från: "Vvornth"Vet ej riktigt än, här på YLVAs delagation är vi sällsynt förvirrade i år. Jag önskar att lära mig OCS 4.0 på plats (halvvägs genom regelboken) men det ska till att man hittar någon med den typen av tålamod på plats näst-nästa lördag då.

Jag tar mig an den utmaningen!

OCS 4.0 får det bli!!!

Finns det plats tar jag en stol för denna drillning.
Skall spela SPII, och är sedan öppen för OCS 4.0.

BernadotteOnline

Det finns variationer diskuterade i Gamer's OPS6 tidning.
De hör nog till Stalingrad Pocket 1, men det vore kul att läsa artikeln. Någon som har denna tidning?

/Johan

tinG

Citat från: "BernadotteOnline"Finns det plats tar jag en stol för denna drillning.

Det borde väl gå att fixa.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Vädrar den här tråden lite. Funderar på att utöka SCS-samlingen lite.

Någon som har fler erfarenheter och vill dela dem.

Tar tid? Hur mycket då? 4h, 8h, 12h, 24h, 48h?

Generösa supplyregler? Så pass att det förstör, eller bara i stil med övriga titlar i serien? Snackar vi bara klassisk in-eller-out of eller skickar man runt SP/dumpar/liknande?
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"Vädrar den här tråden lite. Funderar på att utöka SCS-samlingen lite.

Någon som har fler erfarenheter och vill dela dem.

Tar tid? Hur mycket då? 4h, 8h, 12h, 24h, 48h?

Generösa supplyregler? Så pass att det förstör, eller bara i stil med övriga titlar i serien? Snackar vi bara klassisk in-eller-out of eller skickar man runt SP/dumpar/liknande?

Hade det uppe före Friendly Fire och tyckte att det verkade rätt fram. Tid 12-20 h, tror jag.
Fick ingen att nappa på de på FF, så jag undrar fortfarande om det finns svagheter i det moddade SCS systemet som jag inte sett ännu.