Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ebay klipp.

Startat av butch, 8 mars 2005 kl. 09:25:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Europa Universalis är ett skitkul spel som jag har spelat många kampanjer av. Reglerna är precis som sagts förskräckliga på många ställen, och vissa delar av materialet klart undermåligt designat, men brickorna och det episka perspektivet räcker riktigt långt.

En ny regelversion har jag hört ryktas om men jag har ingen aning om var den skulle finnas.

Det största problemet rent procedurmässigt för Europa Universalis var all bokföring gällande Minor Countries. Inte alls ovanligt att spendera två timmar för att slå fram och sätta upp förstärkningar för alls minor allies inför ett krig, bara för att få omgången avslutad runda två utan att någon fått utnyttja alla sina fina trupper.

Med det sagt skulle jag ställa upp i en EU-kampanj när som helst, förutsatt att man har variantregler för minor countries.

Historiska events skulle också behöva en liten översyn, men jag förutsätter att det gjordes i den nya regelversionen.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

En liten sökning på namn som sysslade med projektet gav det här resultatet:

http://garaje.ya.com/al271996/eu.htm

Här finns allt möjligt till EU, inklusive kompletta nya regler från januari 2005.

butch

Gahhh! Blev outbiddad på 1 dollar på Breakout Normandy: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Scipio

Citat från: "Delirium"En ny regelversion har jag hört ryktas om men jag har ingen aning om var den skulle finnas.
Jo jag har sett en ny utgåva av reglerna nämnas på flera ställen.
Det som finns på länken är någon form av house rules som han har skrivit ihop själv.

Men om du kollar på downloadsidan så nämner han bland annat:
- Entry & Exit of Leaders Table, Includes all leaders from the 2nd Ed., but not those from the Expansion Set.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Ja, det är ett nytt regeldokument som han har skrivit själv med hjälp av folket på yahoogroups maillista (jag var aktiv där ett tag) och det verkar vara de regler som folk vill använda. 2nd edition är den som är på engelska (dålig engelska alltså), och killen nämner en framtida 3rd edition. 1st edition är bara på franska och var tydligen väldigt dålig även på originalspråket.

Vad gäller ledarna har jag själv gjort en lista över alla ledare, inklusive de från expansionen. Så det så.

Scipio

Citat från: "Delirium"Vad gäller ledarna har jag själv gjort en lista över alla ledare, inklusive de från expansionen. Så det så.
Jamen se, eftersom jag köpte expansionen samtidigt så skulle man ju ha nytta av denna. Inget som du skulle kunna tänka dig att dela med dig av?
"Randomization is too important to be left to chance"

butch

Det verkar lösa sig med Breakout: Normandy iaf. En kille som vill sälja ett opunchat i fint skick för 50 $.

Lyckan verkar le.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

Delirium

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Delirium"Vad gäller ledarna har jag själv gjort en lista över alla ledare, inklusive de från expansionen. Så det så.
Jamen se, eftersom jag köpte expansionen samtidigt så skulle man ju ha nytta av denna. Inget som du skulle kunna tänka dig att dela med dig av?

Ledsen för min och Rogers hijack av den här tråden.

Givetvis kan du få det! Jag kan inte skicka den förrän ikväll för jag har den på datorn hemma. Ge mig en mailadress i PM.

butch

Ingen fara, jag tycker det är så trevligt så. Men ni får gärna prata ebay-klipp i den då och då iaf  :)

totte30

Jag inhandlade precis:
 AH:s Turning point Stalingrad för 13:50 £
AH:s Bitter Woods The Battle of the Bulge för 14 £
(Mitt 3:e BotB spel från AH, kan nog doktorera snart på BotB :wink:)

Spelen är punchade med ospelade, dvs mint condition

Turning point känns som ett klipp för ynka 180 kr!
Spelar:  Clash of Giants II

butch

Verkligen klipp! Var du ute på brittiska ebay då?

totte30

Nja, indirekt via amerikanska Ebay. Jag tror att säljaren gjorde en miss som inte hade med "speltillverkare" i rubriken. Sökte du på Avalon Hill, så kom dom inte med.

Tyvärr missade jag SPI:s klassiker: Seelowe - The German Invasion of Britain, som slutade på 5,5 £. Jag var för upptagen med att försvara mina bud på de övriga :(
Spelar:  Clash of Giants II

butch

Slog igår kväll till på MMP: Monty's Gamble för 17$. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWN:IT

butch

jag fortsätter spruta ur mig kommentarer om än det ena, än det andra.

Ni verkar vara rätt förtjusta i SPIs klassiska spel, någon som hört talas om Stonewall: The Battle of Kernstown (1978), finns här att beskåda. Verkar gå billigt. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 58479&rd=1

tobias

Försök att hålla den här tråden fri från kapningar i fortsättningen. Vill ni diskutera regler och liknande för specifika spel så skapa en ny tråd i korrekt forum istället.
Håll den här tråden ren till konkreta tips istället.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå