Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ebay klipp.

Startat av butch, 8 mars 2005 kl. 09:25:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

butch

20050308
Tänkte bara säga att det verkar som ett exemplar av GMTs BtB går löst billigt i tyskland:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :B:WN:DE:1
Frakten ligger på 8.5 Euro.

Tänkte om någon är intresserad. Sedan kan jag ju inte stå för att det i slutändan blir så billigt.

Orkar ni får ni gärna själv tipsa här inne på billiga saker från ebay eller andra ställen.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

totte30

Jag såg att det var fyra timmar kvar, så mycket kan hända...

Första gången jag köpte på Ebay, hade jag högsta bud på fyra spel från samma säljare (ville få ner fraktkostnaden) och auktionerna slutade i princip samtidigt. 30 sekunder innan auktionerna var slut blev jag "outbidad" på tre av dem :shock: , så det är inte lätt att göra "klipp" på Ebay.
Spelar:  Clash of Giants II

Doomfarer

Som sagt var, det är de sista minuterna saker händer. Många har ju program som automatisk lägger in  bud när några sekunder återstår av auktionen.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

butch

Sant, men ville bara uppmärksamma er. Jag lyckades i förra veckan göra ett klipp på Gibson games version utav Civilization. 2.5 pund lyckades jag köpa loss det för.  8)
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

Fk Ståhl

Hej,

För bara ett par veckor sedan gjorde jag ett mindre klipp på just eBay. Efter att under flera år ha lagt in bud på styvt 40 dollar på de City Fight (SPI) som auktionerats ut, och efter att under lika många år legat 10-20 dollar under slutbudet, fick jag ett opunchat för $24.10! Gissa om jag blev snopen!
Annars brukar ju någon "sniper" slå till med ett skambud när bara någon halvminut återstår, men inte den här gången!
Härligt! Och vilket spel! Tänk att få sätta upp för storstadskravaller efter urartad punkkonsert i smått fantastiska 90 rundor! Och med upp till level 7 i vissa byggnader ...
 :up:

Matts
Matts Dagerhäll
Pålsboda/Hallsberg

butch

Det jag irriterar mig på är att frakten alltid ska vara så dyr ifrån USA. Gör man ett klipp på ett spel för 5 dollars får man ändå betala frakt på runt 33 dollars. Inte kul  :evil:

Scipio

Citat från: "butch"Det jag irriterar mig på är att frakten alltid ska vara så dyr ifrån USA. Gör man ett klipp på ett spel för 5 dollars får man ändå betala frakt på runt 33 dollars. Inte kul  :evil:
Ojoj, det låter mycket det. Då ska spelet vara riktigt stort.

Frakten jag brukar få betala brukar ligga på 10-15 dollar om jag köper ett eller kanske två normalstora spel (typ path of glory). I värsta fall 20-25 om dom är tunga eller nåt.

Då jag har köpt 3-6 spel så brukar frakten hamna på 30-50 dollar.

Om jag vinner ett enda litet spel för runt 5 dollar och inte har någon brådska att få det så brukar jag be att få ground shipment i stället och då har det gått på på 5-8 dollar för frakten.

Hur som helst så blir det i princip alltid billager ändå än att beställa från något företag i Europa.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: "Fk Ståhl"Hej,

För bara ett par veckor sedan gjorde jag ett mindre klipp på just eBay. Efter att under flera år ha lagt in bud på styvt 40 dollar på de City Fight (SPI) som auktionerats ut, och efter att under lika många år legat 10-20 dollar under slutbudet, fick jag ett opunchat för $24.10! Gissa om jag blev snopen!
Annars brukar ju någon "sniper" slå till med ett skambud när bara någon halvminut återstår, men inte den här gången!
Härligt! Och vilket spel! Tänk att få sätta upp för storstadskravaller efter urartad punkkonsert i smått fantastiska 90 rundor! Och med upp till level 7 i vissa byggnader ...
 :up:

Matts
Ja, om man är tålmodig så brukar man ibland kunna ha tur och få spelen betydligt billigare än vad dom brukar gå för. Men man brukar i regel få ligga och bevaka ganska länge så det gäller ju att man inte är alldeles för sugen...   :)

Själv vart jag ganska glad när jag kom över Blood Royale för 29$ då det normalt brukar gå för 60-80$.

butch

Citat från: "Scipio"Ojoj, det låter mycket det. Då ska spelet vara riktigt stort.

Frakten jag brukar få betala brukar ligga på 10-15 dollar om jag köper ett eller kanske två normalstora spel (typ path of glory). I värsta fall 20-25 om dom är tunga eller nåt.

Då jag har köpt 3-6 spel så brukar frakten hamna på 30-50 dollar.

Om jag vinner ett enda litet spel för runt 5 dollar och inte har någon brådska att få det så brukar jag be att få ground shipment i stället och då har det gått på på 5-8 dollar för frakten.

Hur som helst så blir det i princip alltid billager ändå än att beställa från något företag i Europa.

Du har kanske rätt, senaste gången beställde jag trots allt 7-8 spel. Hursomhelst, vet du vilket företag som anlitades då du fick till en fraktkostnad på 15 dollars?

Scipio

Citat från: "butch"Du har kanske rätt, senaste gången beställde jag trots allt 7-8 spel. Hursomhelst, vet du vilket företag som anlitades då du fick till en fraktkostnad på 15 dollars?
USPS brukar funka best enligt min erfarenhet. Sista köpet som jag gjorde där det skickades med USPS var på två "mint" boxade SPI spel som jag hade vunnit. Jag fick då som fraktallternativ från säljaren:

There are 3 options for shipping:
The first is US postal Service Global Priority mail for $15.00 (4 to 6 days delivery),
the second is Airmail Letter Post for $13.30 (4 to 7 days),
and the third is Economy Letter Post for $6.30 (4 to 6 weeks).

Till och med billigare frakt än vad jag hade fått från någon svensk butik...   :)

butch

hehe Amerikanerna vet vad dom gör..

Scipio

Argh, ack, ack, jag är en svag människa. Trots att jag inte skulle köpa mer spel så kunde jag inte annat än ge efter när ett mint Europa Universalis erbjuds för 20$.  :insecure:

butch

Var det alldeles nyligen på Ebay? Isånafall måste jag erkänna att jag hade ögonen för det också. Men när jag började fundera över chansen att någonsin få uppleva spelet utan att sluta skolan, göra slut med tjejen osv så gav jag upp den ideen  :D

totte30

Citat från: "Scipio"Argh, ack, ack, jag är en svag människa. Trots att jag inte skulle köpa mer spel så kunde jag inte annat än ge efter när ett mint Europa Universalis erbjuds för 20$.  :insecure:

Lycka till med reglerna! Jag får rysningar av Azure Wish engelska översättningar :x  Har spelat Hispania minst 10-15 ggr, även med hjälp av en mängd errator, husregler osv, så stannar fortfarande spelet upp för regelfrågor allt för ofta.

Jag har även ett "opunchat" La Révolution française, som jag då & då tar upp, tittar lite i reglerna & packar ned igen
Spelar:  Clash of Giants II

Scipio

Citat från: "totte30"Lycka till med reglerna! Jag får rysningar av Azure Wish engelska översättningar :x  
Jorå, översättningarna är inte dom bästa. Men å andra sidan så var det vad som sas om LGG också när jag chansköpte det och även om reglerna inte var bra översatta och tydliga så var det inte alls speciellt svårt att få pli på hur det var tänkt att funger ändå.

Sen så har ju det gjorts en ny översättning av EU reglerna som skall fungera betydligt bättre än den första som verkar vara den som folk är så rädda för.

Speltiden ligger på 80 timmar om jag har förstått saken rätt. Det är väl klart överkommligt.
Kör man 8-10 timmar varannan söndag så är man klar på 8-10 träffar vilket inte låter helt omöjligt att fixa.