Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operational Combat Series (The Gamers/MMP)

Startat av tinG, 29 mars 2005 kl. 00:32:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Intressant diskussion om INITIATIV på CSW: startar HÄR och fortsätter ännu...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Intressant diskussion om INITIATIV på CSW: startar HÄR och fortsätter ännu...

I mina ögon är många av förslagen helt ute och cyklar. Initiativet har i nuläget en rejäl design for effect-faktor. Det är den som mer än någonting annat tvingar spelarna att positionera sina trupper mer "verkligt" än i andra spel. Can you say djupförsvar?
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "tinG"Intressant diskussion om INITIATIV på CSW: startar HÄR och fortsätter ännu...

I mina ögon är många av förslagen helt ute och cyklar. Initiativet har i nuläget en rejäl design for effect-faktor. Det är den som mer än någonting annat tvingar spelarna att positionera sina trupper mer "verkligt" än i andra spel. Can you say djupförsvar?

Precis!
-- Napoleon Bonaparte

tinG

-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Stötte på ett regelproblem igår när vi körde Kharkov-scenariet. Jag skulle göra Barrage vs. facility med en rysk jaktflygplansenhet med bombvärde 1. Den onde tysken fick dock in en träff med sitt luftvärn, så mina jaktbombare reducerades till bombvärde 0. Är man körd som bombare då? ...eftersom det inte finns en '0'-rad på Barrage vs. Facility-tabellen?

:insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Stötte på ett regelproblem igår när vi körde Kharkov-scenariet. Jag skulle göra Barrage vs. facility med en rysk jaktflygplansenhet med bombvärde 1. Den onde tysken fick dock in en träff med sitt luftvärn, så mina jaktbombare reducerades till bombvärde 0. Är man körd som bombare då? ...eftersom det inte finns en '0'-rad på Barrage vs. Facility-tabellen?

Typ...
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"
Citat från: "Andreas Lundin"Stötte på ett regelproblem igår när vi körde Kharkov-scenariet. Jag skulle göra Barrage vs. facility med en rysk jaktflygplansenhet med bombvärde 1. Den onde tysken fick dock in en träff med sitt luftvärn, så mina jaktbombare reducerades till bombvärde 0. Är man körd som bombare då? ...eftersom det inte finns en '0'-rad på Barrage vs. Facility-tabellen?

Typ...

Man får flyga ett varv runt målet och vifta ilsket med näven åt dem istället.  :up:

tinG

En blog för alla oss som ser fram emot nya OCS-titlar. John Kisner's Barbarossaprojekt på 15 miles/hex skalan.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Jag uppskattar att dom inte försöker göra ett detaljerat Barbarossa men allvarligt, hur skoj är egentligen operationen som simulation?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Jag uppskattar att dom inte försöker göra ett detaljerat Barbarossa men allvarligt, hur skoj är egentligen operationen som simulation?

Enbart Barbarossa är inte så spännande. Men är inte tanken att det ska gå att spela hela kriget på östfronten? Det är nämligen väldigt roligt.  :up:

Vvornth

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Vvornth"Jag uppskattar att dom inte försöker göra ett detaljerat Barbarossa men allvarligt, hur skoj är egentligen operationen som simulation?

Enbart Barbarossa är inte så spännande. Men är inte tanken att det ska gå att spela hela kriget på östfronten? Det är nämligen väldigt roligt.  :up:

Vette tusan med tanke på de spridda skalorna.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Vette tusan med tanke på de spridda skalorna.

Mja, jag tänkte mer allmänt. Östfronten är kul. Huruvida en OCS-insprirerad version blir bra eller inte återstår att se.

Jimmy

Hej

Har just inlett en runda Race for Tunis och undrar lite om rebuilds.

1. Går det att skeppa in eq och Paxar (som ju är i Move Mode från början vilket de ju skall vara för att få användas) till hamnar och redan samma runda använda dem för att bygga enheter?

2. Finns det några begränsningar för vilka enheter man får bygga i "Tunisia" (det finns ju vissa begränsningar i andra och nyare spel i serien)?

tacksam för svar

A F

Citat från: "Jimmy"1. Går det att skeppa in eq och Paxar (som ju är i Move Mode från början vilket de ju skall vara för att få användas) till hamnar och redan samma runda använda dem för att bygga enheter?

Nej.

Citat från: "Jimmy"2. Finns det några begränsningar för vilka enheter man får bygga i "Tunisia" (det finns ju vissa begränsningar i andra och nyare spel i serien)?

egentligen inte. Men de Franska tanksen & KG Witzig borde nog vara Non-rebuilds.  Minst.

Andreas Lundin

CiteraFranska tanksen & KG Witzig

jo.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.