Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operational Combat Series (The Gamers/MMP)

Startat av tinG, 29 mars 2005 kl. 00:32:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

Kristian

1. Ja

2. 1T förbrukas och enheten blir ändå low internal.

3. En av enheterna blir low internal.

JanK

Takk Kristian.

Dette er muligens litt spesiellt men hvordan løses Combat supply og "Low Stock" hvis man har tre 1 RE enheter, ønsker å bruke alle tre i forsvaret av en hex og man kun har 1T tilgjengelig on-map (forsvarer har ikke brukt sin Internal stock) ? Skulle tro at to av enhetene blir "Low stock" og on-map supply blir forbrukt. Stemmer det ?

tinG

Citat från: "Kristian"1. Ja

2. 1T förbrukas och enheten blir ändå low internal.

3. En av enheterna blir low internal.

Alternativt kan du försvara dig på x½ utan att betala combat supply/internals.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: "JanK"Takk Kristian.

Dette er muligens litt spesiellt men hvordan løses Combat supply og "Low Stock" hvis man har tre 1 RE enheter, ønsker å bruke alle tre i forsvaret av en hex og man kun har 1T tilgjengelig on-map (forsvarer har ikke brukt sin Internal stock) ? Skulle tro at to av enhetene blir "Low stock" og on-map supply blir forbrukt. Stemmer det ?

Stämmer precis.
-- Napoleon Bonaparte

JanK

Case Blue spørsmål igjen.

SP ankommer South Edge box som "reinforcements". Kan de plasseres direkte på en rød stjerne-hex eller må de transporteres ut av South Edge box for å komme i spill ? Både shipping og railroad er ok (går raskt), men hvis Transport Truck skal brukes må jo den vente til neste turn med å flytte ut av South Edge box og dette tar for lang tid (trenger SP snarest mulig og overalt, hele tiden).

OCS er veldig bra...takk igjen.

Vvornth

Det har vart lite diskussion på Consimworld om just detta på sistone. Och vi i Göteborg visade sig ha spelat riktigt ordentligt fel på den punkten i vårt parti.

Om man gör rätt så får SP dumpas rakt ut ur Southern box på stjärnan.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

JanK

OK, interessant. Dette betyr en del for forsvaret av Orzonikidze når jernbanen til Grozny er avstengt av tyskerne.

Neste spørsmål som da melder seg er om et HQ kan "throw" supply som ligger på en rød stjerne-hex ?

Dersom det er tilfelle har man ikke behov for Transport Truck mellom South Edge box og Orzonikidze i det hele tatt. I Case Blue regelbok står det at et HQ ikke kan "throw" fra/til South Edge box, men det står ingenting om rød stjerne-hexene.

Er dette for drøyt eller er det helt i forhold til intensjonene ?

Vvornth

Det var just det felet vi gjorde i Göteborg.

Man kan inte dra Trace supply från Southern box (via stjärnorna). Så försvararna av Orzonikidze måste äta tokens om järnvägen till öst blir avskuren.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Kristian

Som Jacob har sagt får man alltså sätta in supply points/reinforcements i alla road/rail hexes längs södra kartkanten. Supplykällor för trace är dock endast railhexes dvs endat railhexen söder om Makhachkala.

JanK

Jeg skjønner, men det som nok har forvirret meg litt er at det i spesifikasjonen til Edge of the world er følgende Soviet supply sources som gjelder: All "Star"south map edge hexes, K45.35 and any Caspian Sea Port hex (even if too small).

Dette betyr bare at det er forskjellig "sources" for trace supply i scenariet og kampanjen/store scenarier, hvilket er helt OK om du spør meg.

Takker igjen for gode, oppklarende svar.

tinG

Citat från: "JanK"Jeg skjønner, men det som nok har forvirret meg litt er at det i spesifikasjonen til Edge of the world er følgende Soviet supply sources som gjelder: All "Star"south map edge hexes, K45.35 and any Caspian Sea Port hex (even if too small).

Dette betyr bare at det er forskjellig "sources" for trace supply i scenariet og kampanjen/store scenarier, hvilket er helt OK om du spør meg.

Takker igjen for gode, oppklarende svar.

Vi missade detta... efterom vi först spelade  Edge of the World och sen startade kampanjen. Groznyområdet är a piece of cake i kampanjen jämfört med scenariot. I varjefall med mig som ryss....  :cry:
-- Napoleon Bonaparte

JanK

Må enheter i Tripoli gjøre trace supply ? Spørsmålet er kanskje litt spesiellt, men jeg tror dette får innvirkning for multi-unit enheter som er splittet ved at noen allerede er on-map og andre fortsatt sitter i Tripoli, slik at noen av dem må bruke on-map SP for å ikke bli OOS.

Er det mulig å bli OOS i Tripoli ? Er det noe jeg ikke har forstått ?

tinG

Citat från: "JanK"Må enheter i Tripoli gjøre trace supply ? Spørsmålet er kanskje litt spesiellt, men jeg tror dette får innvirkning for multi-unit enheter som er splittet ved at noen allerede er on-map og andre fortsatt sitter i Tripoli, slik at noen av dem må bruke on-map SP for å ikke bli OOS.

Er det mulig å bli OOS i Tripoli ? Er det noe jeg ikke har forstått ?

Tripoli är ju en hamn så Trace Supply finns. Men jag är faktiskt inte säker på om den Primary Road (Via Balbia) kan räknas som SAME Supply Source för Multi-Unit Formations... Jag gissar nej, utan tänker mig att enheterna skall dra trace supply via samma HQ alternativt samma hamn eller Road Hex för att alla komponenter skall få fri Trace Supply.

Du får slänga upp en fråga till Dean på CSW. Herr Essig håller för övrigt på att spela en DAK-kampanj med sin 15-årige son och åker tydligen på storstryk... Skyller på tärningarna!
-- Napoleon Bonaparte

JanK

OK, takk igjen Jonas. Jeg sjekker på Consimworld.

Andreas Lundin

Är Hube's Pocket samma operation som Zetterling och Franksson skriver om i Tjekassy '44?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East