Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operational Combat Series (The Gamers/MMP)

Startat av tinG, 29 mars 2005 kl. 00:32:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Är Hube's Pocket samma operation som Zetterling och Franksson skriver om i Tjekassy '44?
Det borde det väl vara. Jag vet dock inte hur långt Z&F's bok sträcker sig, men HP fortsätter efter att tyskarna evakuerade fickan (historiskt).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"
Citat från: "Andreas Lundin"Är Hube's Pocket samma operation som Zetterling och Franksson skriver om i Tjekassy '44?
Det borde det väl vara. Jag vet dock inte hur långt Z&F's bok sträcker sig, men HP fortsätter efter att tyskarna evakuerade fickan (historiskt).

Hubes ficka är inte samma ficka som Tjekassys ficka. Men de sitter på samma byxor. Läs mer här

http://www.history.army.mil/BOOKS/WWII/20234/20234.html

Andreas Lundin

aha. ok.  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Fast här ska tilläggas att SPELET Hube's Pocket täcker in bägge fickorna, samt en tredje som jag inte kommer på namnet på nu.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

CiteraSPELET Hube's Pocket täcker in bägge fickorna

aha! nice.  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraSPELET Hube's Pocket täcker in bägge fickorna

aha! nice.  :up:

Efter att ha fått storstryk som ryss i CB är jag rätt sugen på att nita tyska pansardivisoner i Hube's. Kanske kan vara en bra OCS-nedtrappning...  :P

ps. CB Gbg är nu nedplockat och ersatt med... WiF  :cry:
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraKanske kan vara en bra OCS-nedtrappning...

Jag har hört att Hube's är OCS Demolition Derby. På grund av kopiösa mängder förråd sker det massutrotning av trupper på bägge sidor.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Fast här ska tilläggas att SPELET Hube's Pocket täcker in bägge fickorna, samt en tredje som jag inte kommer på namnet på nu.

När är det den fickar till sig i förhållande till de båda andra?

A F

Citat från: "Elias Nordling"Jag har hört att Hube's är OCS Demolition Derby.

Det är ett sjukt spel. Osäker på om det egentligen är bra. Men bullrar gör det. Lite som Motörheads "Orgasmatron".

Vvornth

Alla spel som tillåter att man får leka med Grosse Deutschland förtjänar ett plus i kanten bara pga det.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Jag har hört att Hube's är OCS Demolition Derby. På grund av kopiösa mängder förråd sker det massutrotning av trupper på bägge sidor.

Tittar man på deltagarlistan känns det inte som en galen slutsats att det går åt mer supply på en vecka än det gör på ett halvår i Tunisien - å båda spelen består av två kartor...  :D
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Jämför du dödhögen efter en månad med nästa scenario har du åstadkommit sjukt mycket död jämfört med verkligheten.

Elias Nordling

CiteraNär är det den fickar till sig i förhållande till de båda andra?

Undrar om det inte är strax innan, och att det inte riktigt blir en ficka, utan bara nästan. Kishniev, kanske?

tinG

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraNär är det den fickar till sig i förhållande till de båda andra?

Undrar om det inte är strax innan, och att det inte riktigt blir en ficka, utan bara nästan. Kishniev, kanske?

Kirovograd?
-- Napoleon Bonaparte