Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Introduktionsspel för små barn

Startat av BigPapaBear, 22 oktober 2007 kl. 21:40:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Har en femårig kille hemma som behöver skolas i brädspelandets ädla konst. Vilka spel finns det som kan passa. Är Memoir '44 eller Command & Colors för svårt? Andra tips?
En mycket bitter liten man.

Strv102r

Cry Havoc kanske, eller dess efterföljare Siege och outremer?
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Doomfarer

Tråkiga svaret är återigen kolla BGG. Finns minst 100 listor om spel till barn i olika åldrar.

Min 5-åring gillar allt från Schildkrötenrennen till Doom, så svårt att peka ut ett visst spel. Fick dock bannor av frugan då jag spelade Doom med honom och en kompis till honom. Hon tycker mina målade gubbar ser för hemska ut.  :D
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

A F

Zombies är kul med barn. Och robbo rally.

sfclinken

Jag har spelat både Memoir 44 och C & C men min grabb (som förvisso är 7 år). Dock har jag bantat bort kort som har för mycket text. Efterhand har jag sean lagt in fler och fler kort. Funkar mycket bra, hans favorit mellan spelen är dock C&C för han gillar att spela romare. Han gillar nämligen Asterix och där finns ju romare.....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Magnus2

Men en 5-åring for Christ's sake!
De ska inte spela krigsspel.
Börja med Memory, då kan jag lova att du åker på pisk också.

Magnus

BigPapaBear

Citat från: "Magnus2"Börja med Memory, då kan jag lova att du åker på pisk också.

Precis. Men jag vill ju vinna, så det får bli OCS...  :twisted:

Zombies var en bra tanke, Anders. Det ska jag dessutom ha liggande i någon låda tror jag.
En mycket bitter liten man.