Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tullmongo

Startat av magnus lindström, 7 november 2007 kl. 08:48:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Till skillnad från tullen i resten av landet jobbar faktiskt tullen i Malmö verkar det som.  :evil:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

silversixx

Citat från: "Doomfarer"Till skillnad från tullen i resten av landet jobbar faktiskt tullen i Malmö verkar det som.  :evil:
När jag tog mig en titt i mitt dokument så hade paketet helt slumpmässigt kommit in till detta rike via Malmö... Skitstad. Daniel Andersson kommer därifrån så det finns inget som kan vara bra med det...

f98alda

Citat från: "Doomfarer"Till skillnad från tullen i resten av landet jobbar faktiskt tullen i Malmö verkar det som.  :evil:

Tja, de måste väl försäkra sig om att det inte smugglas in knark från Danmark eller nåt... :)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Strv102r

Jag ska sluta köpa spel på P500 eller liknande!  Köper man från tillverkaren eller an seriös handlare kommer de att fylla i tulldeklarationen som "man ska". The great war in Europe från GMT åkte dit. Köper man på Ebay kan man få det lite billigare men nästan alltid undan utan tull. Twilight in the east köpte jag på ebay (GMT tappade bort min P500, vilken tur!) för 66 USD + frakt drygt 30 USD men passerade tullen. Avbeställ alla P500 och lägg in som favotitsökningar på Ebay!
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

silversixx

Citat från: "Strv102r"Jag ska sluta köpa spel på P500 eller liknande!  Köper man från tillverkaren eller an seriös handlare kommer de att fylla i tulldeklarationen som "man ska". The great war in Europe från GMT åkte dit. Köper man på Ebay kan man få det lite billigare men nästan alltid undan utan tull. Twilight in the east köpte jag på ebay (GMT tappade bort min P500, vilken tur!) för 66 USD + frakt drygt 30 USD men passerade tullen. Avbeställ alla P500 och lägg in som favotitsökningar på Ebay!
Håller med!
Dessutom så tror Amerikanerna att det är en skyldighet att skriva fraktvärdet på försändelsen medans det tydligen är en tjänst man gör tullverket.
Så om man får en frakt på 65 dollar (!@†fascister) så kan man garanterat räkna att man åker fast Om paketet tar sig vägen via Malmö (som verkar köra "Hellre fria än fälla"). Jag håller i alla fall på att lösa min situation hoppas jag.  
Håller med om Ebay. Enda problemet är att man ibland blir lite halvlurad utav frakten.

BernadotteOnline

Citat från: "Strv102r"Jag ska sluta köpa spel på P500 eller liknande!  Köper man från tillverkaren eller an seriös handlare kommer de att fylla i tulldeklarationen som "man ska". The great war in Europe från GMT åkte dit. Köper man på Ebay kan man få det lite billigare men nästan alltid undan utan tull. Twilight in the east köpte jag på ebay (GMT tappade bort min P500, vilken tur!) för 66 USD + frakt drygt 30 USD men passerade tullen. Avbeställ alla P500 och lägg in som favotitsökningar på Ebay!

Så sant sagt!
Riktigt seriösa handlare förstår vad du säger och skickar paketet med sin privata postadress osm avsändare, samt ibalnd viss tullvärdesreduktion.

Fråga Bunkerhillgames om hjälp!
Ha skickade Case Blue till mig utan tullmongo
Inte första gången heller han hjälpt mig.

ulve

Sådärja. Nu tog tullmångot mitt FAB: Bulge också. Jag går med på tullen, det är mest postens omotiverade avgift på 100:- som gör mig så arg att jag knappt kan jobba.

pelle

Hur är det med den där frigränsen på 300 kr någon nämnde? Jag försökte hitta den informationen på tullens hemsida utan att framgång, men jag beställde ändå ett paket för sammanlagt ca 295 kr inkl frakt och hoppas det går igenom.

ulve

kan man förresten säga att man vill betala tull på ett paket sen betala tullen och slippa ge posten 100:- det skulle vara bättre för blodtrycket.

Doomfarer

Citat från: "pelle"Hur är det med den där frigränsen på 300 kr någon nämnde? Jag försökte hitta den informationen på tullens hemsida utan att framgång, men jag beställde ändå ett paket för sammanlagt ca 295 kr inkl frakt och hoppas det går igenom.

Du får betala moms och avgift i all fall. Tull får du betala på vissa varor och är på en till ett par procent. Har dock aldrig drabbat mig även om jag handlat för över 1,000 kr och åkt fast.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

pelle

Aha. Trist. Då är det alltså bättre att beställa så stora paket som möjligt så att man slipper många Post-avgifter.  :(

pelle

Eller kanske väldigt små för att hoppas de slinker igenom obemärkt. Svårt det där. Det känns som om större paket oftare fastnar.

Andreas Johnson

Med tanke på att en dollar just nu kostar 5.93 är det onekligen läge för lite större beställningar......
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

pelle

Vem ger så bra växlingskurs?

Google säger "1 U.S. dollar = 5.99790073 Swedish kronor".  Det är visserligen väldigt bra bara det.  :up:

Andreas Johnson

5.93 är officiella kursen på valutamarknaden men privatpersoner får betala några procent mer.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov