Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Breakthrough: Cambrai (MMP)

Startat av BigPapaBear, 13 november 2007 kl. 20:21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

http://www.multimanpublishing.com/preor ... .php?id=54

Hur mysigt verkar det inte? Jag är svag för sexiga spelbeskrivningar och färglada komponenter.  :D
En mycket bitter liten man.

Andreas Johnson

Har av en händelse precis beställt To the Green Fields Beyond 2nd ed. i julklapp åt mig själv, täcker samma offensiv, intressant...
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Johnson"Har av en händelse precis beställt To the Green Fields Beyond 2nd ed. i julklapp åt mig själv, täcker samma offensiv, intressant...

Snäll tomte!  :up:

A F

Citat från: "BigPapaBear"Jag är svag för sexiga spelbeskrivningar och färglada komponenter.  :D

Jag missar säkert bra spel för att jag avskyr sånna där brickor.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Jag missar säkert bra spel för att jag avskyr sånna där brickor.

Får jag välja tar jag NATO-symboler (eller liknande), utan tvekan. Men det får gärna vara blanka och fina NATO-symboler!  :up:
Det var mest kartan och framsidan på lådan som jag tyckte var fin. Har alltid varit svag för Area movement-kartor.

Vvornth

NATO-symboler på ett WWI-krigsspel? Känns som man i sitt blippsnobberi försökt för mycket då. ;)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

Eskubi gör bra design. Dessutom så är han nogrann. Vilket är ett bra betyg med tanke på att 90% av alla blippkartor görs av glada amatörer som missar hur tryckerier, skärmkalibrering och allt emellan fungerar.

Edit:
Det blev förhandsbokningar utav Kingdom of Heaven, France 1940 och A Victory denied

pelle

Jag köpte To The Green Fields Beyond till mig själv i julklapp förra julen och nu har det legat PUNCHAT men ospelat i snart ett år. Sorgligt. Men jag borde säkert beställa det där från MMP också. Hmmm.

Andreas Johnson

Ambitionen är att spela det över julhelgen, blir en hel del lediga dagar i år....

pelle

Man ska ju ha någon att spela mot också.

Du kanske behöver en till spelare för det i julhelgen? Om du är kvar i Stockholm då.

Andreas Johnson

Ska nog vara i Enköping mest men kanske kan ta mig in till S-holm nån dag. Beror på speltidoch såna saker också, har ingen koll på det än.

A F

Citat från: "Vvornth"NATO-symboler på ett WWI-krigsspel?

Vad menar du? "Nastosymbolen" är 150 år äldre än NATO.

Vvornth

Nastos? Är inte det dom där majschipsen man har vid sidan av tacos?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

På tal om detta: finns det möjligtvis någon litteratur om NATO-symboler och dess motsvarighet i andra länder och i historien? Hur såg tyska/sovjetiska lägeskartor ut under 2vk? Hur såg de ut på västfronten under Det stora kriget? Under amerikanska inbördeskriget? Etc?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

A F

Citat från: "Andreas Lundin"På tal om detta: finns det möjligtvis någon litteratur om NATO-symboler och dess motsvarighet i andra länder och i historien? Hur såg tyska/sovjetiska lägeskartor ut under 2vk? Hur såg de ut på västfronten under Det stora kriget? Under amerikanska inbördeskriget? Etc?

Testa att hitta en samtida karta och du ska se att tecknen nästan alltid är fullt begripliga. Jättekort så kan du säga att de symboler vi använder i dag hängt med sen i slutet på sjuttonhundratalet. Man anväder förbandstecken i någon form som visar var vad är. Den stora "andra vägen" är den Sovjetiska som är aktivitetsbaserad. Grundtecknet är ett anfall och tilläggstecknen visar vem som gör vad.