Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Devil's Cauldron närmar sig release-datum (januari)

Startat av BernadotteOnline, 9 december 2007 kl. 18:54:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

bambaladam

jag vägrar också tro att mitt ex inte har kommit än

bambaladam

:lol:  :up:  :ultra:

260 spänn tull- och postavgifter. så vackert att jag dör.

synd att jag har en massa grejer som jag borde göra, nu kommer folk bli besvikna.

BernadotteOnline

195 till tullen, man oj vad snyggt!

Snowfox

Del "ett" av spelet anlände i onsdags. Jag köpte mitt från Secondchance Games och de hade delat upp spelet i två delar för att hålla ned portokostnaden. Snällt men onödigt. Paketet innehöll kartor och spelpjäser. Inga regler, de ligger i andra lådan, och för en gångs skull kunde jag ta ledigt från Valborg till Söndag. Ugh.

Första intrycket av spelpjäserna är att de är mycket röriga. Förhoppningsvis tonar de ner sig när de sprider ut sig på kartan.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Fredrik H

Jag har nu tänkt en hel del fula ord med könsaknytning. Jag fick TDC igår men noterade att sidorna 10-27 saknas i grundregelboken. Då MMP inte lägger ut sina regler på nätet (någon som fattar varför) så blir det ju svårspelat i nuläget.. :evil: Är det någon klok och generös människa här som scannat in det hela skulle jag ju bli synnerligen glad för en pdf eller så. Vi hade ju bokat helgen för att prova oss fram. Snart är det måndag. :cry:

ulve

Jag började scanna igår faktiskt men blev inte klar. Om jag håller mig nykter ikväll kan jag skicka.

Läste att de funderade på att lägga upp reglerna men det hjälper ju ingen nu i helgen. Det är så fruktansvärt osmidigt att motståndarna inte har någon vettig chans att läsa reglerna före.

silversixx

Heja Ulve.
Och heja Krigsspel som säkert vill lägga upp ett hemligt "svart" arkiv för alla inscannade regler, publicerade och oplucireade.
För jag håller med om att det är jättefrustrerande att inte kunna ge motståndarna en vettig chans att läsa reglerna samtidigt.

Är detta genomförbart?

BigPapaBear

Förstår inte vissa företags ovilja att lägga upp relger? De kan ju låta bli att lägga upp scenarion och dylikt om de är rädda för... Ja, vad det nu är de är rädda för. Är det en penningfråga kan de ju ta en krona extra per spel för att täcka kostnaderna. Tror att vem som helst skulle acceptera en sådan kostnadsökning.
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

Jag har grundreglerna på pdf, dock vet jag inte om det skett mycket förändringar i dem sen jag fick dem. Mailade under utvecklingen och fick ett ex -- kanske bättre än ingenting

...eller tvärtom om det är mycket ändringar :)

Kan maila dem om någon vill kolla dem.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Förstår inte vissa företags ovilja att lägga upp relger? De kan ju låta bli att lägga upp scenarion och dylikt om de är rädda för... Ja, vad det nu är de är rädda för. Är det en penningfråga kan de ju ta en krona extra per spel för att täcka kostnaderna. Tror att vem som helst skulle acceptera en sådan kostnadsökning.
Tror det är kombinationen av fjantig amerikansk industrispionagekänsla (för det är så svårt att köpa den aktuella produkten) och viss del beror det på att många av utvecklarna var 45 när internet dök upp för 16 år sedan...

Men allvarligt talat. Vore det illa ifall vi hade ett arkiv till allehanda regler som folk efterfrågat?
Jag är inte alls en jurist, men nånstans i skymningslandet mellan upphovsrätt och allmännytta borde väl "arkivet" placera sig?

Fredrik H

CiteraKan maila dem om någon vill kolla dem.
Det vore väldigt mycket bättre än ingenting. Jag har mailto:hornegard@hotmail.com">hornegard@hotmail.com . Jag hoppas även på Ulves framtida nykterhet så det går att jämföra.  :P Det är så skönt med alla dessa goda människor som viger sitt dyrbara liv år att lyfta på pappbrickor och sätta ner dem en cm längre bort - och trivs med det. Jag är oerhört tacksam för all vänlighet.  :up:  :up:  :up:

ulve

kollade på en flaska genever på lunchen... köpte den dock inte så än finns det hopp :)

Snowfox

Flaskan i arkivskåpet är räddningen i sådana däringa fall Ulve.   :P

Är det någon som haft tid att passera stadiet av att bara beundra spelkomponenterna? Jag tuggar 14 timmars pass på jobbet just nu, högsäsong och en flodvåg av potentiella kunder. Livet är....nice? Åtminstone i höst när bonusen betalas ut.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

ulve

Nä nu scannar jag på fyllan. Det verkar fungera det med.

ulve

Nej. Fungerade inte alls bra. Skickade ett mail med den knasigt autocroppade versionen, den går nog att använda i nödfall. Tänkte scanna om efter helgen.