Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

Breakthrough: Cambrai (MMP)

Startat av BigPapaBear, 13 november 2007 kl. 20:21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

#15
Citat från: "Andreas Johnson"Har av en händelse precis beställt To the Green Fields Beyond 2nd ed. i julklapp åt mig själv, täcker samma offensiv, intressant...


Ett bra beslut av tomten!
Bra spel och ger båda sidor chans att anfalla. Inget blitzkrieg kanske, men fascinerande för 1vk entusiaster. Innovativ spelsekvens för sin tid.

Scipio

#16
Citat från: "Andreas Lundin"Hur såg tyska/sovjetiska lägeskartor ut under 2vk?
Exempel på tysk:
http://www.foxtail.nu/roger/Arnhem2005/1_Munster/slides/069__069__PICT0471.html
"Randomization is too important to be left to chance"

Magnus2

#17

Andreas Johnson

#18
Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "Andreas Johnson"Har av en händelse precis beställt To the Green Fields Beyond 2nd ed. i julklapp åt mig själv, täcker samma offensiv, intressant...


Ett bra beslut av tomten!
Bra spel och ger båda sidor chans att anfalla. Inget blitzkrieg kanske, men fascinerande för 1vk entusiaster. Innovativ spelsekvens för sin tid.

Låter bra!
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

#19
Citat från: "Vvornth"NATO-symboler på ett WWI-krigsspel? Känns som man i sitt blippsnobberi försökt för mycket då. ;)

Som flera andra har svarat - nej det är inte blippsnobberi utan ganska historiskt riktigt. Visst är termen "NATO-symbol" fel, men det var därför jag slängde in parantesen "eller liknande".

Hittar du pansarsymboler i ett Nappespel blir det lite skevt...  :)
En mycket bitter liten man.

Vvornth

#20
Flera andra? Skulle vara Fager då och han biter ju på allt. ;)

Hursomhelst så är det, som påtalat, intressant att använda de aktuella ländernas  egna kartsymboler om historisk korrekthet är det som eftersträvas. Detta är förstås väldigt knöligt. Min poäng är att det finns bara olika smaker, inte att symboler är mer "rätt" än bilder osv.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

#21
Citat från: "Vvornth"Flera andra? Skulle vara Fager då och han biter ju på allt. ;)

Fager har så många järn i elden att han klassas som plural.  :D
En mycket bitter liten man.