Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

När ger man upp?

Startat av Fredrik H, 29 januari 2008 kl. 22:33:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

Winston Churchill? Han är väl en påhittad figur?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Citat från: "Vvornth"Winston Churchill? Han är väl en påhittad figur?
:D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Sten Ekedahl

Citat från: "Fredrik Hornegård"Winston har sagt många roliga saker; till exempel röstade han nej till kvinnlig rösträtt med motiveringen att "vi har tillräckligt många okunniga väljare redan". När han många år senare tilldelades nobelpriset och upplystes om detta lär han ha frågat "i vadå?". Modest liten herre. Trots detta tycker jag mig inte riktigt ha samma skyldighet att kämpa till slutet som britterna uppmanades till. Mina motståndare har måhända en och annan ljusskygg läggning, men att jämföra dem med Adolf är väl att dra det lite långt.. :)

Ett annat Winstoncitat: "The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter."
 :P
Wargames - Laborationer i historia

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "Scipio"
Citat från: "Fredrik Hornegård"När ger man upp?

We shall go on to the end, we shall fight in France, we shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air, we shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender!  
:ultra:

Visst liknar Roger en viss gammal premiärminister....Hmmm?

Nej, nej, nej. Iron Maidens "Aces High" är det han citerar...  :D
En mycket bitter liten man.

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "Scipio"
Citat från: "Fredrik Hornegård"När ger man upp?

We shall go on to the end, we shall fight in France, we shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air, we shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender!  
:ultra:

Visst liknar Roger en viss gammal premiärminister....Hmmm?

Nej, nej, nej. Iron Maidens "Aces High" är det han citerar...  :D
Självklart Churchill var väl påhittad.  :D
"Randomization is too important to be left to chance"

Akklokk

Citat från: "Fredrik Hornegård"Winston har sagt många roliga saker; till exempel röstade han nej till kvinnlig rösträtt med motiveringen att "vi har tillräckligt många okunniga väljare redan".

:D

Fredrik H

Att Winston aldrig existerat har liksom inte slagit mig. Jag har haft en elev som inte trodde på 1400-talet ("man behöver inte tro på allt")men Winston.... Nåväl, konungarikets samlade begåvningsreserv här på forumet har lyckats övertala mig om att den som skall leda mig rätt i min hobby är - något förvånande - Bruce Dickinson. We shall never surrender.  8)

Vvornth

Fredrik:

Min referens var angående en i veckans tidningar vida cirkulerad undersökning som visade att 1/3 britter trodde Winston Churchill var en påhittad figur.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Fredrik H

Den undersökningen har jag missat  :D  men du kan vara helt lugn över att jag aldrig trodde att du på allvar ifrågasatte denne djupt konservativa våldsverkares existens. Pax vobiscum

Sten Ekedahl

Citat från: "Fredrik Hornegård"Den undersökningen har jag missat  :D  men du kan vara helt lugn över att jag aldrig trodde att du på allvar ifrågasatte denne djupt konservativa våldsverkares existens. Pax vobiscum

Här är en länk till en tidningsartikel:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_841909.svd
Wargames - Laborationer i historia

BigPapaBear

Citat från: "Sten Ekedahl"Här är en länk till en tidningsartikel:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_841909.svd

Man hoppas ju innerligt att folk varit ironiska när de svarat...  :cry:

silversixx

Citeraden berömda militära ledaren Bernard Montgomery.

Fast då vill jag veta vilken bas de använde. Limsniffarna i East Croyton eller en vanligt skolad Britt. Dvs inte en enda person med piercat ögonbryn, Lacoste-tröjor och vita sneakers (även kända som Chavs).

Montgomery är påhittad, eller ja, på Ylva går han under namnet Kristian Liff (10:1 odds är för dåliga odds)

Fredrik H

Jag tror inte Monty är påhittad. Det vore så fantasilöst att hitta på en så tråkig snubbe. Mollgan är ju mer spännande. Monty är svår att tycka om. Oavsett hur mycket lim jag sniffat.  :D Själv tycker jag nog att 10-1 är tillräckligt bra för att man ska våga chansa på en attack - i alla fall ibland.  :P

BigPapaBear

Citat från: "Fredrik Hornegård"Jag tror inte Monty är påhittad. Det vore så fantasilöst att hitta på en så tråkig snubbe. Mollgan är ju mer spännande. Monty är svår att tycka om. Oavsett hur mycket lim jag sniffat.  :D Själv tycker jag nog att 10-1 är tillräckligt bra för att man ska våga chansa på en attack - i alla fall ibland.  :P

Känns som att han en dag på puben ruttnade på att folk klagade på hans "säkra före det osäkra".

- Två broar? Jag schka ta tre!!!  :D

Holmgren

Jag resonerar på ungefär samma dubbeltydliga och självemotsägande vis som försvarsmakten gör i SoldF. Det vill säga, ge aldrig upp även om läget verkar hopplöst! Fast ibland kan läget vara just hopplöst och det finns inget annat att göra än att ge upp.

Den första spelomgången i den här tråden är väl annars ett exempel på när jag tycker att det kan vara rimligt att avbryta ett spel.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!