Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Albert Nofi´s The Great War

Startat av sfclinken, 30 mars 2016 kl. 09:06:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Delirium

Inget förutom det man får reda på via länken. Jag är på jakt efter stora första världskrigsspel men det här måste jag säga såg för jäkligt ut.  :(
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

sfclinken

Citat från: Delirium skrivet 30 mars 2016 kl. 10:50:04
Inget förutom det man får reda på via länken. Jag är på jakt efter stora första världskrigsspel men det här måste jag säga såg för jäkligt ut.  :(

Ser ut som en Axis and Allies karta. Men det verkar vara någon form av reprint så jag tänkte någon kanske hade klämt eller känt...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Jag läste reglerna för någon dag sedan och bestämde mig för att lämna spelet därhän. Jag är för enkla spel, men detta var FÖR enkelt för min smak. Inga diplomatiregler att tala om. Jag backar på den.

Senaste spelet på temat som verkar vara intressant är Balance of Powers från Compass. Compass verkar ha spotta upp sig rejält på sistone tycker jag. Betydligt fler titlar därifrån på preorder också som verkar intressanta än från GMT (även sant för Legion och Revoltion). Men det är lite OT...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Har hört tillräckligt mycket bra om War in the Wind från Compass också för att sätta den på Att Köpa.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"