Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

rita krigsspel med Inkscape och lite specialhjälp

Startat av pelle, 14 mars 2008 kl. 01:23:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Citat från: "Ohman"I min dator ser det ut så här, det kanske är likadant hos dig:
Inkscape>Share>Extensions
Skall kolla det när jag kommer hem i afton.
Klas Malmström
Linköping

Strv102r

Är det någon som blivit lite fena på det här? Tänkte göra lite kartor med hexnät med fältkartan som grund och att varje hex motsvarar 500 meter.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Såg någonstans att man kan göra spelkort med Inkscape som grund. Någon som har koll på det?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

pelle

Citat från: "Strv102r"Såg någonstans att man kan göra spelkort med Inkscape som grund. Någon som har koll på det?

Jag borde ha det, om det är det här du tänker på:
http://www.boardgamegeek.com/thread/299 ... evelopment

Försöker gärna svara på tekniska frågor, men är dålig på det estetiska.

Strv102r

Precis! Jag uppfattade att man kunde göra kort med counterfunktionen, men inte alls hur det gick till?

pelle

Följer med ett litet kort-exempel i zip-filen. De två youtube-filmerna kan hjälpa också.

På telefon. Jobbigt att skriva/länka.