Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

A-ETO II (DG)

Startat av BigPapaBear, 17 mars 2008 kl. 16:19:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Decision Games and the designer (Eric Harvey) have stated that Advanced-ETO has sold well enough that a whole new and improved A-ETO (i.e., A-ETO "II") is to be released in early '08 to coincide with the long-awaited Advanced-PTO and East Africa A-ETO expansion module.

A-ETO "II" will apparently get a whole new graphics update, featuring side-view ships, top-down airplanes, and a general graphics improvement all around (I have seen some of the new artwork samples posted on ConSimWorld, and they look greatly improved!)

Någon som vet något mer?
En mycket bitter liten man.

Scipio

Jag har AETO men är inte en jättefantast av det även om det finns några förbättringar i det så har designern Eric Harvey "fluffat till det" i WiF riktning vilket jag tycker var onödigt iom att en av fördelarna med ETO var att inte stjäla fokus från strategin och taktiken genom att skala bort sånt fluff som inte hör hemma på kår/armé-nivå och uppåt.
Det ökar också speltiden nämvärt utan mycket vinst tycker jag.
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

[quote="BigPapaBear Någon som vet något mer?[/quote]

Jag kan släpa ned AETO till klubblokalen så kan du kika på det

BigPapaBear

Citat från: "Tommy Röhs"Jag kan släpa ned AETO till klubblokalen så kan du kika på det

Det är välkommet!

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Jag har AETO men är inte en jättefantast av det även om det finns några förbättringar i det så har designern Eric Harvey "fluffat till det" i WiF riktning vilket jag tycker var onödigt iom att en av fördelarna med ETO var att inte stjäla fokus från strategin och taktiken genom att skala bort sånt fluff som inte hör hemma på kår/armé-nivå och uppåt.
Det ökar också speltiden nämvärt utan mycket vinst tycker jag.

Kan man spela AETO med ETO-reglerna då? Eller kanske en hybrid?

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Kan man spela AETO med ETO-reglerna då? Eller kanske en hybrid?
Ja det går nog med lite pillande, väljer man det viktigaste så behöver det inte bli så mycket. Skulle gärna testa något sådant.

I och med att Eric Harvey verkar gilla att pilla in en massa fluff som inte hör till nivån som spelet simulerar så är jag inte säker på att AETO2 kommer att vara ett steg i rätt riktning.

BigPapaBear

Folk tycks gnälla massor över speltiden. Är den bisarr även med krigsspelsmått mätt?  :?

Scipio

Jämfört med WIF inte alls.
ETO 2ed tar mellan 50-100 timmar.
AETO skulle jag gissa att det ivarjefall tar mer än 50% längre tid en ETO 2ed.

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Jämfört med WIF inte alls.
ETO 2ed tar mellan 50-100 timmar.
AETO skulle jag gissa att det ivarjefall tar mer än 50% längre tid en ETO 2ed.

Så tillsammans med nya PTO och Afrikaexpansionen blir det jämnbördigt med WiF tidsåtgång?

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Så tillsammans med nya PTO och Afrikaexpansionen blir det jämnbördigt med WiF tidsåtgång?
Ja jag är rädd för att det kan bli så med AETO och de andra expansionerna iom. att Eric Harvey verkar bestämd på att flytta över ETO-systemet i WIF-riktning genom att fluffa till det istället för att låta ETO vara bra på det det alltid varit bra på.

tinG

En AETO AARfrån Ylva...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Huuga, jag hade glömt att AETO-blipparna var så fula. Vad är det där om att generalerna ska ha kockmössor? Extraknäckte dom i koket?
Kör 2ed med AETO-kartan för den var ett lyft ivarjefall och resten från 2ed.

Scipio

Intresserade bör titta på den här siten som innehåller detaljerade AARs med bilder och annat skoj: http://www.easternfront.net/

Vvornth

Jonas AAR var faktisk roligare än själva partiet.
Förbaskat snyggt!  :up:
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Citat från: "Vvornth"Jonas AAR var faktisk roligare än själva partiet.
Förbaskat snyggt!  :up:

Tack, tack Jacob.
Jag förstår att din erfarenhet av AETO inte var så särdeles svindlande... Du satt ju i stort sätt bara att byggde upp Röda Armén fram till dess partiet rann ut i sanden vintern innan Barbarossa. Finnarna kostade dig några armor steps annars var det inte mycket action från din sida. I ett annat partir för ett antal år sedan tröttnade min ryske motståndare på passiviteten och inledde prompt ett frontalanfall mot Turkiet över Kaukakus!  
:ultra:
Det gick så där...  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte