Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Militärhistoria på försvarshögskolan HT-08

Startat av BigPapaBear, 1 april 2008 kl. 13:55:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Har lite för dålig disciplin för att plugga på distans, så när det erbjuds kvällskurser är man ju inte den som är den. Är det någon som ska med? Några extra timmars familjefri tid.  :D

http://www.fhs.se/sv/Utbildning/Fristae ... rhistoria/
En mycket bitter liten man.

Strv102r

Kommer att vara på FHS i höst. Och i två år framåt. Kanske vi kan ses?
Ola Palmquist. Spelar nu:  ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, därefter Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Snowfox

En 5 poängs kurs i "Krig och kön"????!?!? Vem leder den? Margaretha Winberg...  :cry:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

I min bok låter den kurstiteln helt naturlig. Är jag skadad?  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"I min bok låter den kurstiteln helt naturlig. Är jag skadad?  :P

Genustomtarna på Lunds Univ har krävt att astrofysikerna skall integrera in ett tydligare genusperspektiv på sin rymdforskning.  :mrgreen:

Andreas Lundin

Äh, ni fattar ju ingenting!  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Äh, ni fattar ju ingenting!  :P

Inte lätt att vara missförstådd. Stackare!  :wink:

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Äh, ni fattar ju ingenting!  :P

Jodå, vi råkar bara vara stolta över att män och tillhöra den vita, heterosexuella, medelklassen som tappert upprätthåller partriarkala och eurocentriska maktstrukturer.  :lol:

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Kommer att vara på FHS i höst. Och i två år framåt. Kanske vi kan ses?

Trevligt. Då får vi styra upp ett studiebesök med tillhörande spelparti i vår lokal som inte ligger allt för långt därifrån.  :up:

Strv102r

Kanske någon kan lära mig grunderna i OCS?   :)
Ola Palmquist. Spelar nu:  ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, därefter Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Kanske någon kan lära mig grunderna i OCS?   :)

I Stockholm har Anders Fager gudomlig rätt till prima noctem med OCS-oskulder. Se Tunisien och sedan dö. Jag håller i kameran.  :up:

BernadotteOnline

Citat från: "Snowfox"En 5 poängs kurs i "Krig och kön"????!?!? Vem leder den? Margaretha Winberg...  :cry:

Nu kan Margartha starta en ny kurs i "Krig och Spel"

Winberg ordförande för Svenska Spel

http://sydsvenskan.se/sverige/article313721.ece

Andreas Lundin

Jo, jag såg det. Först förvisad till Brasilen. När inte det blev som man tänkt sig fick det bli (fängelse-)ön Gotland. Hennes eget Sankt Helena?

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Jo, jag såg det. Först förvisad till Brasilen. När inte det blev som man tänkt sig fick det bli (fängelse-)ön Gotland. Hennes eget Sankt Helena?

Glömde att Sv Spel är förvisade. Stackars gotlänningarna. Vad har gjort oss för ont?

Holmgren

Släpp politiken i den här tråden också...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!