Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire och världen utanför

Startat av BigPapaBear, 7 april 2008 kl. 14:36:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Satt och funderade lite.

Vad är tänket bakom Friendly Fires utformning? Är arrangörerna nöjda med konventets storlek som det ser ut idag? Har det blivit för stort för antalet arbetare? Ska det bli ännu större?

För ett par år sedan marknadsfördes FF på bl.a. LinCon. Jag funderar på om detta är något som vi ska göra aktivt i krigsspelsrummet även i år. Samma sak på andra forum som bradspel.nu, Boardgamegeek, Sveroks hemsida mm.

Även om jag inte tror att det skulle ske någon anstormning av svältfödda krigsspelare som legat i träda av en aktiva marknadsföringskampanj, kan det kanske locka några nybörjare eller insomnade rävar. Men samtidigt vill jag ju inte att arrangörerna (som gör ett hästjobb redan i dagsläget) ska bryta ihop och börja gråta. Alla ska ju ha kul, även arrangörerna som hanterar det logistiska.

Det här är således ett öppet brev/en fråga till Mattias, Micke, Pelle och Martin; men även ett litet upprop til oss andra att hitta sätt att göra Sveriges trevligaste konvent ännu trevligare.
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Världen... utanför?
Nu förstår jag inte...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Vi vill ha en större Grejderbar. Med massor av Genusjihad & Shakira & en strippstång. Sen är resten strunt samma.

Rydfalk

Om det har blivit för stort för oss kan nog besökarna svara bättre på? Vi har dock inte dukat under av överansträngning ännu... vad jag vet.

Innehållet i tänket bakom FF är en väl förborgad hemlighet som vi inte avslöjar, vare sig för kreti eller pleti - så det så! ;)

I dagarna har vi precis fått ok på lokal - inte universitet då - och har inte startat nån enorm planering ännu. Den aktuella lokalen har kök, kyl etc och öppnar en del möjligheter.  Mer info kommer på hemsidan och här omkring så snart vi vet vilken infon är - i övrigt hänvisar jag till vårt hemligstämplade tänk (se ovan).

Vi brukar köra reklam på Sverok och lite andra ställen. Krigsspelsrummet har vi haft material i ett par år och har det nog gärna igen. Vår banderollleverantör hade dock fräckheten att flytta (pultron!) till Stockholm (var vid försvinnande i sällskap med en större mängd kexchoklad) men det löser sig nog.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Vvornth

Inte universitetet i år alltså.
Någon speciell anledning?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Citat från: "Vvornth"Inte universitetet i år alltså.
Någon speciell anledning?
Dom kanske har tröttnat på att dom eviga larmen stör nollningsfesterna på Campus...
 :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Det är nästan perfekta lokaler på Universitetet. Det som strular är kylskåp, vatten och duscharna - som är öppna när man inte vill duscha och tvärtom. Vi har kvar Universitet som alternativ men har ett annat första handsval i år. Vi ska besöka stället och kolla, men vi har en god koll på det redan.

Kök skulle kanske kunna innebära färska bullar, kanske kladdkakor... och - tänk er - kall läsk! Wow!  :up:

/Mikael

Andreas Lundin

Citerakall läsk

Tacka vet jag kall OP!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Upptäckte precis att konventet är förlagt till tre vardagar enligt hemsidan. Tisdag till torsdag. Är det ett tryckfel, eller?  :?  Ska det i själva verket vara helgen före eller efter?

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"Upptäckte precis att konventet är förlagt till tre vardagar enligt hemsidan.

Det står 29 - 31 augusti, vilket jag tror - är till om med ganska övertygad om - ska vara fredag till söndag.

http://www.friendlyfire.se/2008/

Annars är det Mattias fel, så enkelt är det...

/Mikael

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Det står 29 - 31 augusti, vilket jag tror - är till om med ganska övertygad om - ska vara fredag till söndag.

Måste sluta hälla knark i morgonkaffet. Kollade fel månad.  :oops:

Andreas Lundin

CiteraMåste sluta hälla knark i morgonkaffet

Du menar väl att du måste sluta hälla kaffe i morgonknarket?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East