Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

War in the Pacific

Startat av Scipio, 27 april 2005 kl. 16:12:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Decision games kommer att släppa en omgjord utgåva av det här SPI spelet. Verkar bli det värsta "Mother of all monstergames" som någonsin har gjorts.
Ett måste i spelhyllan med andra ord.
Som det har sagts så kommer att kunna släppas under året enligt den senaste informationen från Decision:

Artwork for War in the Pacific is proceeding. The seven strategic and 150 island maps (that will be on 20 two-sided 11" x 17" maps) are at the artist for final corrections, the 8,960 counters are 95% proofed, and the 18 displays, 80 pages of charts and tables, and 160 pages of rules are in layout. Art samples are beginning to appear on the WITP page (click here for more information). We expect to finish the artwork by the end of May, and pledging will end at the same time.

Har vi tur kanske vi kan köra en utslagsturnering på kampanjscenariot på BorCon.    :D
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Scipio"Decision games kommer att släppa en omgjord utgåva av det här SPI spelet. Verkar bli det värsta "Mother of all monstergames" som någonsin har gjorts.
Ett måste i spelhyllan med andra ord.
Som det har sagts så kommer att kunna släppas under året enligt den senaste informationen från Decision:

Artwork for War in the Pacific is proceeding. The seven strategic and 150 island maps (that will be on 20 two-sided 11" x 17" maps) are at the artist for final corrections, the 8,960 counters are 95% proofed, and the 18 displays, 80 pages of charts and tables, and 160 pages of rules are in layout. Art samples are beginning to appear on the WITP page (click here for more information). We expect to finish the artwork by the end of May, and pledging will end at the same time.

Har vi tur kanske vi kan köra en utslagsturnering på kampanjscenariot på BorCon.    :D

Måste faktiskt erkänna att jag inte ens blir lite sugen på det här spelet... Siffrorna är ju helt absurda...

Och jag som trott att jag gillar monsterspel....  :shock:

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Jaja, någonstans ska väl alla ha sin gräns.   :)

Jag tvivlar också på att även om jag köper det så kommer jag nog aldrig att spela hela kampanjen.
Däremot så ser jag det som troligt att man kan spela en massa av scenariosarna som följer med. Det blir lite som om man hade köpt ett dussin mindre spel på "Pacific" striderna men med samma regelsystem i grunden.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Blir bara för samlandets skull om jag köper den där dinosaurien i naturlig storlek.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tinG

Citat från: "Scipio"Jaja, någonstans ska väl alla ha sin gräns.   :)

Jag tvivlar också på att även om jag köper det så kommer jag nog aldrig att spela hela kampanjen.
Däremot så ser jag det som troligt att man kan spela en massa av scenariosarna som följer med. Det blir lite som om man hade köpt ett dussin mindre spel på "Pacific" striderna men med samma regelsystem i grunden.

För det endamålet nöjer jag mig för närvarande med Mark Herman's Pacific War.

Sitter just nu och pillar med hans senaste stilla havs kreation EotS! Mums efter en första anblick. CDG rockkar stort under Mr. Herman!

Jonas
-- Napoleon Bonaparte

tinG

-- Napoleon Bonaparte