Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forumet uppdaterat med SmartFeed

Startat av tobias, 20 april 2008 kl. 17:59:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

Först en liten uppdatering, numera kör vi phpBB 2.0.23, märker du någonting som inte fungerar eller beter sig annorlunda, var vänlig posta ett inlägg i den här tråden eller skicka ett PM.

Den stora uppdateringen är att vi har installerat SmartFeed till forumet. Detta gör att du kan prenumerera på forumet via RSS!
Du hittar SmartFeed högst upp på forumet, i menyn till höger om loggan. Alla diskussioner kring SmartFeed går utmärkt att ta i den här tråden.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

BigPapaBear

Vad är RSS?
En mycket bitter liten man.

tobias

Med hjälp av en RSS-läsare kan du enkelt prenumerera på de forum du vill (och massa andra bloggar, hemsidor etc), RSS-läsaren visar dig vilka av dina sidor som har uppdaterats och du kan då enkelt klicka dig in på dem från läsaren.
Ett smidigt sätt att kolla koll på många sidor på en gång helt enkelt.
/Tobias

BigPapaBear

Nu känner jag mig gammal...

Klickade på SmartFeed-grejen i hörnet och blev yr. Är det inte lättare att bara gå in på sidan och titta vilka ämnen som är orangefärgade?  :?

Internet är bara en fluga!
En mycket bitter liten man.

tobias

Det går givetvis utmärkt att göra så fortfarande, men ett gäng användare har efterfrågat RSS så vi tyckte att det var en bra tjänst att erbjuda.

Personligen är jag också ganska ny på RSS och använder det mest för att följa bloggar jag annars glömmer att gå in och läsa...
/Tobias

pelle

Intressant. Jag tycker det verkar väldigt bra, om än något komplicerat. Mitt första försök resulterade i ett fel. Kanske var för att den inte gillade 'All' som max-längd på texter. Provar med 500 i stället och ser vad som händer.

Bör kanske påpeka att man inte brukar behöva något speciellt program för att läsa RSS, utan de flesta webläsare klarar av sånt på egen hand. Dessutom finns det webtjänster där man kan lägga in sina RSS-feeds och få dem sammanställda.

pelle

Det var kanske inte så komplicerat. Det enda jag behövde göra var att klicka på "generate URL" och sedan öppna den URL som dök upp. Vet inte varför det blev fel första gången. Men jag har inte sett några nyheter än. Konfigurerade om så att den kollas var 15:e minut. Hoppas admin säger till om vi sänker servern helt. :=

pelle

Wohoo! Det fungerade. Mitt senaste inlägg här dök upp bland mina feeds. Superbra!

tobias

Utmärkt! :up:
/Tobias

Strv102r

Vet inte om det har med det att göra, men nu loggas jag ut konstant och automatisk inloggning fungerar inte längre.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

tobias

Intressant, fungerar fint för mig. Fler som har problem med detta?
/Tobias

pelle

Nej, det verkar fungera bra för mig, utan utloggningar eller andra bieffekter vad jag har sett. Däremot upptäckte jag nu att jag får inläggen i fel ordning med RSS om det har kommit flera inlägg i samma tråd sedan senaste kollen. Det kanske går att ändra någonstans bland alla de där inställningarna.