Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon AAR - med bilder

Startat av BigPapaBear, 5 maj 2008 kl. 01:00:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Så var det då över. Onsdag till söndag, ett ändlöst spelande. Otroligt kul, mysigt och trevligt. Jag spelade i princip konstant - hur kul som helst!

Krigsspelsrummet blev tyvärr inte så fullt som vi hade hoppats, med det var ändå konstant spelande där och stundtals var det bra med folk. Själv var jag inte där så mycket som jag hade hoppats, mycket beroende på mitt resesällskap, men ett parti EastFront 2 och Red Star Rising hann jag med. Roger (Scipio) var den som höll fanan högst i år!

Klockan är alldeles för mycket för att ge en detaljerad rapport, men här kommer några bilder. Tyvärr la kameran av efter ett par dagar så en massa spel kom inte med på bild. Bland dessa kan nämnas bl.a. OCS: Burma och Beda Fomm.

Tommy håller hov och lär några nybörjare(?) hur man krigade på Napoleons tid. Waterloo/Quatre Bras-trakten om jag inte missminner mig.

Roger och Alexander lekte artillerispotters utanför St. Lo inte midre än två gånger under konventet.

En hög med spel

En till hög med spel. Det är viktigt med inredningen i rummet. Folk hade svårt att missta sig när de kom på besök. Skall sägas att det givetvis stod anonserat med stora bokstäver i rummet också. Friendly Fire-gänget hade även tryckt upp kanonsnygga affischer och flyers för höstens evenemang. Kanon!

Lagspel i Red Star Rising. Vi spelade hela 1941. En mycket trevlig upplevelse. Positivt överraskad, ser fram emot att prova kampanjen.

Närbild: Armégrupp Nord avancerar mot Velikiye Luki och Leningrad.

Skaparna av Krigsspel.se, Holmgren & Tobias, kom på besök. De arrangerade Micro Modernt på konventet, något som jag tyvärr missade. Här flankerade av den outtröttlige Roger Sjögren (till höger).

Anders sitter flitigt och pillar med en OOB till ett framtida projekt. Vet inte om han vill hålla låg profil, så jag ska inte skvallra om vad det är. Det ryktas om speltest på Friendly Fire...

All work and no play makes Anders a dull boy - han fick även spela lite. Här i FAB: The Bulge tillsammans med Matti, Roger och...

...Alexander.

Ett parti WestFront II, med start vid operation Husky. Tyskarna har evakuerat ön.

Såhär jobbigt kan det vara att spela krigsspel!

Yngve och Micke rattar flygplan ovanför första världskrigets västfront...

...med riktiga modeller!

Göran klämmer på sitt nyöppnade Silent War...

...men tog sig även tid att leda Pelle med kollega genom Up Front! (tror jag det var...)

Så nära krigsspel ett Eurogame kan komma?: Struggle for empires

Det här har absolut ingenting med kriggspel att göra, men det för udda för att inte komma med på bild här: Fia med knuff - lajv!!! Å folk tycker att VI har en konstig hobby...  :D
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Kul med bilder! Synd att det inte blev lika hett kspelsrum som i fjol men vi får ta det som ett tecken på att folk bunkrar spelsuget till FF!

Tommy ser förövrigt riktigt farlig ut, vittrar han en figurspelare?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Citat från: "BigPapaBear"Roger (Scipio) var den som höll fanan högst i år!
Som alltid!  :up:
Tack för rapporten!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

pelle

Tack för bilderna! Jag lägger gärna till ett par till den här tråden om jag hittar något kul i kameran/telefonen.

Citat från: "BigPapaBear"...men tog sig även tid att leda Pelle med kollega genom Up Front! (tror jag det var...)

Ja, "Up Front" var det, men Magnus är ingen kollega utan bara en gammal kompis.

Jag tror fortfarande att den där butiken hade ordnat en konspiration för att lura på mig Up Front. Först kom Göran och demonstrerade spelet och det var riktigt kul (fast jag var skeptisk i början). Sedan kom någon och tipsade om att butiken hade ett exemplar till salu, så jag var tvungen att rusa dit och köpa det.

Andreas Lundin

Synd att jag inte kunde komma!  :(

Får, som sagt, satsa på FF! Då jäklar!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Vvornth

Pelle, vad fick du pynta för Up Front?

silversixx

Tuff AAR Björn!
Nästan så att man ångrar frånvaron.

pelle

Citat från: "Vvornth"Pelle, vad fick du pynta för Up Front?

270 tror jag. Det var nästan helt opunchat och i fint skick, men med fula "här har det suttit ett klistermärke"-rivmärken på framsidan och på regelboken.

silversixx

Var det från Skumma Butiken AB?
Arcana tror jag de heter. Säkert jättetrevliga killar, men att sälja Enemy Within för 400:- utan box, kartor eller hand-outs är i det värre laget...

pelle

Ja, Arcana hette de nog. Deras priser verkade något slumpmässigt satta, i alla fall för gamla krigsspel.

Edit: Eller "Arcane" kanske va?

Vvornth

270:- för Up Front som regelbundet går för $100 på ebay låter som ett kap.

silversixx

Up Front är verkligen ett jättekonstigt spel som kan gå för jättemycket pengar eller inga pengar alls.
Grattis till ett bra köp Pelle! Up Front är faktiskt roligare än vad det verkar vara vid första anblicken :)

Rydfalk

Fia med knuff lajv var en udda grej men drog både folk och blickar till sig - Fia är ju segt normalt men detta.

Vi får väl göra en lajvgrej nästa år med folk som blippar? En movement, några stridsvärden och sedan släppa lös dem!  ;)

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

CanuckWannabe

Citat från: "Rydfalk"Fia med knuff lajv var en udda grej men drog både folk och blickar till sig - Fia är ju segt normalt men detta.

Vi får väl göra en lajvgrej nästa år med folk som blippar? En movement, några stridsvärden och sedan släppa lös dem!  ;)

/Mikael

Du har för låga ambitioner  :D  C-huset är ju granne med en hästgård. "Låna" ett gäng hästar och vi kan spela med kavalleri också    :up:
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

EvilSpook

Citat från: "Rydfalk"Vi får väl göra en lajvgrej nästa år med folk som blippar? En movement, några stridsvärden och sedan släppa lös dem!  ;)
(Lajv-) Air Transport Points, ZOC och supplytracing är sånt som nog gör sig bra för oinvigda ...  8)

//EvilSpook