Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forgotten Axis: Finnish campaign

Startat av Janne, 12 maj 2008 kl. 17:23:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ulve

nej om jag kan minnas alla färger och positioner på siffrorna rätt så går den till fots, skjuter med small arms men har ingen range utan bara assultvärde så något pansar är det inte. Flera steps har den också.

Rydfalk

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Rydfalk"Tex undrar jag vad 1/V/8 i det nya "No Question of Surrender" är... Italienska postiljoner i Nordafrika?
Men vad är det då? För det kan väl inte vara en pansarillustration?

Googlade runt ett tag efter att Pelle tipsat mig om spelet men hittade intet.

Den svart/röda markeringen i överkant på själva blippen visar att den två step och mortoriserad, så det är kanske hjul man ser på nederkanten på den italienska symbolen. Rosa på blippens fire är väl small arms men signalhornet på symbolen?  :? Finns en tysk orkester med i TDC... men den italienska orkester som slåss, slåss med främlingslegionärer, den är väl inte född ännu?!?

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

ulve

är det svarta runt prickarna indikation på att den är motoriserad? den vita movementen innebär ju att den använder legtabellen för movement eller?

BigPapaBear

Citat från: "ulve"jag litar inte 100% på dig

När jag talar om OCS talar jag ex cathedra och är således ofelbar.  8)
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

Citat från: "ulve"är det svarta runt prickarna indikation på att den är motoriserad? den vita movementen innebär ju att den använder legtabellen för movement eller?

Yepp, och du har den uppsutten på blippens baksida.
/Mikael

ulve

ah just ja. har inte testat det ännu :)

ulve

känns som om det här börjar vara fel tråd för det här ämnet  :roll:

Rydfalk

Citat från: "ulve"känns som om det här börjar vara fel tråd för det här ämnet  :roll:

:) Yepp, så låt oss avsluta detta. Hittade denna sajt med bla italienska symboler där denna "battaglione bersaglieri autoportato" fanns med:

(De flesta av oss skulle nog kunna fixa en finare kartsymbol än så... Det var nog överstens sonson som ritade denna...)

Det är alltså en enhet ur 8:e Bersaglieri som tydligen, bortsett från användandet av extremt fjantiga hattar även tutar i lurar!

/Mikael

Holmgren

Strålande detektivarbete Mikael!  :up:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

P-O Jönsson

Aha! Har ju faktiskt sett Bersaglieri's band live! Har dem på en DVD nånstans. De spelar under språngmarsh, extremt enformiga låtar är det dock. Skall se om jag kan komma ihåg att ta med mig filmen till lokalen någon gång.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"extremt enformiga låtar är det dock.

Jag har alltid undrat vad föregångaren till Britpop var...  :P
En mycket bitter liten man.