Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Förstudie 2: OCS på Friendly Fire

Startat av BigPapaBear, 16 maj 2008 kl. 15:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

JA! Jag vill spela OCS på Friendly Fire 2008. Helst vill jag spela något scenario eller en kampanj i

Korea
1 (10%)
Case Blue
1 (10%)
Burma
3 (30%)
Tunisia
0 (0%)
DAK 2
1 (10%)
Sicily
1 (10%)
GBII
1 (10%)
Hube's Pocket
0 (0%)
Vad som helst så länge det är OCS!!!
2 (20%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: 16 maj 2008 kl. 15:30:22

BigPapaBear

Vet inte vad jag tänkte när jag gjorde den förra lilla omröstningen. Micke Rydfalk kom med ett betydligt smartare förslag.

Låt diskussionen börja!
En mycket bitter liten man.

marjo

du saknar också valet (x) Vad är OCS? så nu har jag kryssat i det;-) 8)

BigPapaBear

Citat från: "marjo"du saknar också valet (x) Vad är OCS? så nu har jag kryssat i det;-) 8)

Givetvis utgår jag ifrån att du skämtar och i själva verket vet vad OCS är.

...eller?  :shock:

marjo

Jag vet vad det står för men jag har aldrig spelat det...

BigPapaBear

Citat från: "marjo"Jag vet vad det står för men jag har aldrig spelat det...

Ah, flytta till Stockholm, Lund, Linköping, Skövde eller Göteborg så löser vi det. Har jag missat någon svensk spelmetropol?

I Malmö bor inga krigsspelare, bara elaka tulltjänstemän - har jag hört...  :wink:  :lol:

marjo

Bor redan i Linköping, i Ryd.

Vvornth

Hinner man spela Burma på hela FF?

Även om jag gillar OCS starkt så vill jag inte ge mig in i ett spelsom jag inte har någon rimlig chans att avsluta. Jag lider fortfarande med AL sen CB-scenariot på Krigspel Galore.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Hinner man spela Burma på hela FF?

Även om jag gillar OCS starkt så vill jag inte ge mig in i ett spelsom jag inte har någon rimlig chans att avsluta. Jag lider fortfarande med AL sen CB-scenariot på Krigspel Galore.

Det finns två olika kampanjscenarion. Jocke (Thermopylai) å grabbarna kom en fjärdedel(?) på en kväll(+natt?) på LinCon. Lagspel är väl en förutsättning.

Tutar gärna i struten för Tunisia från Kasserine. Sicily nämnde Fager tidigare. Det borde man väl hinna?

Rydfalk

Citat från: "marjo"Bor redan i Linköping, i Ryd.

Kul! Kan väl försöka komma ihåg att höra av mig om vi sätter upp nåt OCS:ande i sommar -- mitt liv och spelbord är nog täckt av The Devil's Cauldron ett tag framöver.

Om inte så kommer du väl till FF i höst så får du chansen att OCS:a dig hes ;)

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: "marjo"Bor redan i Linköping, i Ryd.

Kul! Om inte så kommer du väl till FF i höst så du chansen att OCS:a dig hes ;)

/Mikael

marjo

Har försökt att ta mig till FF de senaste åren men det dyker alltid upp något som hamnar precis där, i år har detta ännu inte skett men jag vågar inte hoppas. (är man pessemist från början så blir man aldrig besviken)

/Martin

Andreas Lundin

CiteraHar försökt att ta mig till FF de senaste åren men det dyker alltid upp något som hamnar precis där, i år har detta ännu inte skett men jag vågar inte hoppas. (är man pessemist från början så blir man aldrig besviken)

Det är en fråga om inställning. Endera tillhör man eliten, eller så gör man det inte. Det mesta sitter i huvudet.  :wink:  :lol:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Fantastiskt vad folk verkar vilja spela olika saker...  :shock:

Vi får nog föra en dialog här också utöver omröstningen om vi ska komma fram till vilka spel som ska anmälas till FF.  :)

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"Fantastiskt vad folk verkar vilja spela olika saker...  :shock:

:lol:  Nackdelen med ett bra system! Fast det är två som kan tänka sig vad som helst så tre blir ni nog i alla fall  :wink:

/Mikael

BigPapaBear

Wow! Två personer som vill spela Burma. Någon av er kan väl anmäla arrangemanget till FF. Fungerar ju bra för lagspel dessutom - kanske fyra platser till arrangemanget?