Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel och dejtande

Startat av BigPapaBear, 20 maj 2008 kl. 16:46:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

När kommer ni ut ur krigsspelargarderoben?

Första dejten - jag dejtar bara andra krigsspelare/krigsspelerskor (och är troligtvis väldigt singel)
6 (18.2%)
Efter att första belägringen är framgånsrikt genomförd - man vill se skräcken i deras ögon
7 (21.2%)
När titeln har ändrats från "en brud" till "flickvän" (eller den manliga motsvarigheten) - stannar de fortfarande kvar vet man att det är "for real"
12 (36.4%)
När ni flyttar ihop och hon ser tio flyttkartonger i vardagsrummet hon inte känner igen - då kan hon/han ju inte ändra sig
2 (6.1%)
Den dag ni fjättras av the one ring - Ha! Hon är fast! Låt förfallet och dekadensen börja!
5 (15.2%)
Aldrig - jag smygklipper min counters på toaletten.
1 (3%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: 20 maj 2008 kl. 16:46:16

BigPapaBear

Fick lite inspiration av en tråd på BGG.

Hur lång tid dröjer det innan ni avslöjar för den nyligen förförda ungmön (eller manliga diton) att ni blir pirriga av att sitta och klippa counters, läsa tjocka regelböcker och skyffla pappbrickor med pincett i timtal?
En mycket bitter liten man.

P-O Jönsson

Första besöket. Bokhyllorna är ju fulla av kartonger och en förbaskad massa böcker om Napoleonkrigen och Kreta, och då menar jag inte turistguider....
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Andreas Lundin

Ja, besöker de ens hem och det första de ser är ett hakkors på ryggen till en av Glantz böcker, så måste man ju kunna förklara att han är en seriös akademiker... och det ena leder väl till det andra...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Daniel H

Jag tror hon kom på mig när hon kom hem från skolan och jag hade installerat Talonsofts "Eastfront" på hennes dator.

EvilSpook

Krigsspelen var aldrig nåt problem vill jag minnas. Rollspelen hade hon däremot hört att de var förbjudna och farliga....  :shock:

//EvilSpook

Cogust

När vi flyttade ihop tror jag att det var, hade de flesta av mina spel i skrubben i min studentlägenhet och det blev lite svårt att snacka in alla i hennes lägenhet. Nu har jag drygt hälften i källaren och krogfrasen 'en in - en ut' gäller sedan dess, nu har jag iofs på eget bevåg undantagit nyinköpta spel från den regeln eftersom man inte gärna kan ställa dem i källarförråden då det numera är fullt med spel.  :up:

BigPapaBear

Citat från: "Cogust"Nu har jag drygt hälften i källaren och krogfrasen 'en in - en ut' gäller sedan dess, nu har jag iofs på eget bevåg undantagit nyinköpta spel från den regeln eftersom man inte gärna kan ställa dem i källarförråden då det numera är fullt med spel.  :up:

Som krigsspelare vet man att varje regel behöver undantag!  :up:

Mitt eget brädspelande hade legat nere ett bra tag till förmån för musiken (av outgrundlig anledning tjänar man mycket mer pengar som musiker än som brädspelare!?!). Det var faktiskt min fru (då flickvän) som föreslog att jag skulle ta upp brädspelandet igen, allt eftersom jag avvecklade musiken till förmån för familjen och ett "vanligt" jobb. Å vad hände när man öppnade Pandoras lilla låda...?  :P  :D

Rydfalk

Träffade min fru genom rollspel och ett par år senare körde hon en Tradd butik i Linköping och på den vägen är det...  :up:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

När man upptäcker att hennes samling av Sven Hassel och Hornblower böcker är större än ens egen så är det lätt att repa modet och komma ut och berätta den bistra sanningen.
"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

Citat från: "BigPapaBear"Mitt eget brädspelande hade legat nere ett bra tag till förmån för musiken (av outgrundlig anledning tjänar man mycket mer pengar som musiker än som brädspelare!?!). Det var faktiskt min fru (då flickvän) som föreslog att jag skulle ta upp brädspelandet igen, allt eftersom jag avvecklade musiken till förmån för familjen och ett "vanligt" jobb. Å vad hände när man öppnade Pandoras lilla låda...?  :P  :D
Det är inte så att hon gjorde detta för att snärja dig, väl medveten om att dina chanser hos andra kvinnor torde vara lägre när du öppnar med:

Citat från: "BigPapaBear på krogen"Jag heter Björn, är krigsspelare, och har Dean Essig som husgud!
istället för:

Citat från: "BigPapaBear på krogen"Jag heter Björn, lirar lite musik och brukar hänga backstage med mina polare i Maiden!
:wink:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

:lol:

:)

:?

:(

:cry:

Du har antagligen helt rätt...

Elias Nordling

Har historiskt sett varit mycket försiktig med att outa för tidigt. Tror inte jag dras till de kvinnor som dras till män som tycker om att leka krig. Men de flesta, inklusive nuvarande, har varit väldigt respektfulla.

Flickväns familj kan också vara ett problem när man kommit så långt. Det var svårt att dölja en samling på 1000 spel i en lägenhet på 40 kvadrat när man hade besök. Nu har vi flyttat till 60 kvadrat, och en del av möbleringen går ut på att göra spelsamlingen mer diskret.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Miku

Ni kan ju ana hur det är i mitt fall som en sk. speltillverkare, med en 30-40-timmars arbetsvecka på speltrilogin. Har t.ex. alltid en bok med mig överallt; vid TV:n, på sängbordet, bussen, toan,...

Jag började försiktigt med att säga att jag håller på med ett "projekt".

Min flickvän och sedermera sambo har sagt att jag måste lida av aspergers syndrom...  :D

- hon kanske har rätt!  :insecure:

/Miku

Andreas Lundin

...att alltid ha en bok med sig.. är det aspbergers... :insecure:  Hm...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

marjo

Då ligger man farligt till, brukar ha min fina Peenemünde tygkasse med v2 raket och div block, tärningar och böcker:-)