Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Länge leve skatteåterbäringen!!!

Startat av BigPapaBear, 4 juni 2008 kl. 16:01:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Nu har man eldat upp skattepengarna:

BÖCKER: - Har en låååång önskelista på Amazon.com som nu har krympt lite.
    * Feeding Mars: Logistics In Western Warfare From The Middle Ages To The Present
    * IT NEVER SNOWS IN SEPTEMBER: The German View of Market-Garden and the Battle of Arnhem, September 1944
    * Guadalcanal: The Definitive Account of the Landmark Battle
    * Fighting Power: German and U.S. Army Performance, 1939-1945 (Contributions in Military Studies)
    * Zhukov's Greatest Defeat: The Red Army's Epic Disaster in Operation Mars, 1942 (Modern War Studies)"
    * German Airborne Divisions: Blitzkrieg 1940-41 (Battle Orders)
    * German Airborne Divisions: Mediterranean Theatre 1942-45 (Battle Orders)
    * The Pacific War Companion: From Pearl Harbor to Hiroshima (Companion)"
    * The Encyclopedia of U-Boats: From 1904 to the Present
    * BITTER VICTORY : THE BATTLE FOR SICILY
    * Blixtkrig! : 1939-1941
    * Panzer Battles, a Study of the Employment of Armor in the Second World War

SPEL:
    * 48th Panzer Corps
    * Agricola
    * Tigris & Euphrates
    * Antike
    * Lord of the Rings: Confrontation deluxe (ska bortskänkas)

...å så en dyr present till frugan förstås.  :oops:

Sommaren är räddad!  :up:
En mycket bitter liten man.

marjo

Jag köpte ett busskort och kartong att klistra blippar på.
Största lyxen var en flaska punch och en flaska portvin (kopke).

A F

Citat från: "marjo"lyxen var en flaska punch och en flaska portvin (kopke).

:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

silversixx

Kan ett och ett halvt kilo Preussare i tenn räknas som krigsspelsinköp?

sfclinken

Kul för er. En annan åkte dit på 40k, och då menar jag inte Warhammer...

:cry:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Johnson

Jag ska betala in 7000 till.  :x

Björn, hur många böcker hinner du med på en månad? (Om vi antar att genomsnittsboken är på 300 sidor eller så...)
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

silversixx

Det är ju bara det fina folket med hyresrätter, dåligt betalda jobb och dålig pension som kan glädjas utav skatteåtebäringen.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Johnson"Björn, hur många böcker hinner du med på en månad? (Om vi antar att genomsnittsboken är på 300 sidor eller så...)

Inte fullt så många som jag köper dessvärre.  :)  Men jag läser mycket. Ungefär 3½ st. 300-sidorsböcker per månad är väl en sund uppskattning. Ibland mer, ibland mindre. Det blir mycket korsbläddrande i andra böcker också för att få ordning på bitarna. Hur var det nu han sa i den där boken..?

Åker ingenstans utan en bok - glömmer jag boken hemma köper jag en annan; läser medan jag åker tunnelbana, buss, väntar på folk. Har blivit ganska bra på att promenera och läsa. Dessutom läser jag i princip varje lunchrast. Problemet är att hitta tid hemma, men nu har TV:n börjat lägga ner, så...  :)

Tycker att det är väldigt avslappnande och kul att läsa. Det har kommit med åren. Läste absolut inte lika mycket för 5-10 år sedan.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Det är ju bara det fina folket med hyresrätter, dåligt betalda jobb och dålig pension som kan glädjas utav skatteåtebäringen.

En priveligerad grupp som jag är stolt över att tillhöra!  :up:  :cry:

Andreas Lundin

nja. har man bostadsrätt får man också en jävla god återbäring. I alla fall jag... :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Johnson

Jo, läsa skulle man önska att man hann/orkade med mer av. Läser väldigt mycket material som rör jobbet så tyvärr blir man lite trött i huvet... Om jag klarar en bok per månad så är jag nöjd.

Du får väl tipsa oss andra om det är nån av böckerna du verkligen gillar.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"nja. har man bostadsrätt får man också en jävla god återbäring. I alla fall jag... :insecure:

Jag utgick ifrån att han var ironisk. Hyresrätt och dåligt jobb brukar väl ge ett par hundra kornor i återbäring. De polare jag har som har väldigt dyra bostäder och bra jobb får oftast tillbaka sjuka pengar, utan att fuska. Särskilt villafolket, de verkar alltid få tillbaka femsiffriga belopp. Har aldrig förstått hur det går till...

Andreas Johnson

Är det inte avdragen för räntan som man får tillbaka? Om man lånat några miljoner blir det nog en rätt ordentlig summa. 30-40 tusen är nog inte ovanligt.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Johnson"Är det inte avdragen för räntan som man får tillbaka? Om man lånat några miljoner blir det nog en rätt ordentlig summa. 30-40 tusen är nog inte ovanligt.

Trevlig semesterkassa...

Andreas Lundin

såtillvida man inte äger ett litet företag... då kommer stålarna först i december...  :down:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East