Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Länge leve skatteåterbäringen!!!

Startat av BigPapaBear, 4 juni 2008 kl. 16:01:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"såtillvida man inte äger ett litet företag... då kommer stålarna först i december...  :down:

Lundins Krigsspel? Andreas counter-clippers ltd.?  :?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

bambaladam

jag drar av ca 60000 om året i räntor, men de har jag jämkat, så jag får inte igen mycket. 500 spänn. Det blir nog en flaska Ardbeg.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Sportfiskarn

Ytterst otippat.  :D

Religion, krig och fiske. En självklar kombo!  :up:

marjo

jug hittade inte religion eller krig, trodde det kanske låg under böcker men där var det bara fiskesaker:-(

Andreas Lundin

CiteraReligion, krig och fiske. En självklar kombo!

Farsans firma. Jag äger. Han säljer. Ytterst bra kombo!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

bambaladam

får du rabatt på plano-askar?  :up:

Andreas Lundin

Ja. :)

BigPapaBear

Citat från: "marjo"jug hittade inte religion eller krig, trodde det kanske låg under böcker men där var det bara fiskesaker:-(

Andreas är religionshistoriker, spelar krigsspel och är fiskemogul.  :wink:

marjo

ahh började läsa religionshistoria men tog ett studieuppehåll för att jobba lite:-)

matpe

Citat från: "Andreas Johnson"Är det inte avdragen för räntan som man får tillbaka? Om man lånat några miljoner blir det nog en rätt ordentlig summa. 30-40 tusen är nog inte ovanligt.
Jo, 5% ränta på 2 miljoner i lån är 100000 kr. Sen får man dra av 30% av räntekostnaden, vilket blir 30000 tillbaks. Nästa år kommer jag nästan upp i så mycket. Det blir 30 st Devils Cauldron. Hur ska jag hinna spela dem?

BernadotteOnline

Citat från: "matpe"
Citat från: "Andreas Johnson"Är det inte avdragen för räntan som man får tillbaka? Om man lånat några miljoner blir det nog en rätt ordentlig summa. 30-40 tusen är nog inte ovanligt.
Jo, 5% ränta på 2 miljoner i lån är 100000 kr. Sen får man dra av 30% av räntekostnaden, vilket blir 30000 tillbaks. Nästa år kommer jag nästan upp i så mycket. Det blir 30 st Devils Cauldron. Hur ska jag hinna spela dem?

Det lär kosta 100k att bygga borden att spela dem på! :o
Hm, Kanske de 100k kan dras av som ROT avdraget liknande....

marjo

Jag skulle vilja se motiveringen:-)  :lol:  "Byggande av bord för hobbyverksamhet 100 000 kr, Hobby mtrl 50 000kr :-D

Sten Ekedahl

Blir tyvärr tvungen att punga ut med drygt 10k.  :cry:

Alla donationer mottages tacksamt!   :up:
Wargames - Laborationer i historia