Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Öl, Olut, Beer, Pivo, Cerveza

Startat av sfclinken, 20 augusti 2008 kl. 11:02:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Precis som ett vin eller en god whiskey....

Situationen bestämmer vilket öl som dricks.

Jag dricker gärna Ale, men jag dricker precis lika gärna Lager. Ska det grillas sänker jag mer än gärna några iskalla Staropramen. Sitter jag på puben och snackar dricker jag helst Stout...

Vill inte vara utan vare sig Ale eller Lager helt enkelt.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Det enda land som jag är medveten om som tillverkar öl som jag HELST inte dricker är Danmark... Vilket ju är ganska tråkigt med tanke på att det ligger så nära.

Det finns såklart undantag i form av vissa sorter från Carlsberg som faktiskt håller god kvalité.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

ulve

jag dricker gärna all öl utom tjeckisk skit. Fattar verkligen inte det här med pilsner. bäst är stark öl brygd av munkar.

sfclinken

Citat från: "ulve"jag dricker gärna all öl utom tjeckisk skit. Fattar verkligen inte det här med pilsner. bäst är stark öl brygd av munkar.

Du menar Trappistöl?...

Köpte förövrigt en ost i helgen gjord med Chimay. Det var fan det godaste jag ätit.
GMY Peter

sfclinken

Citat från: "sfclinken"Köpte förövrigt en ost i helgen gjord med Chimay. Det var fan det godaste jag ätit.

Spårade jag ur från mitt eget ämne nu? Måste jag starta en tråd om ostar nu?
GMY Peter

ulve

ja trappist är det  bästa Westvleteren är troligtvis det bästa man kan dricka.

Nej nej man får nog tala om ost här med ;)

Andreas Lundin

För närvarande min favvis (klickbar):

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Först snackade folk sönder det roliga med att dricka vin. Sen satte tog de sig ann whiskey ("grov torv i södersluttning..." - sickett fjolleri). Och sen öl...

Vi måste säga ifrån innan det är försent.

ulve

ja jag känner att det börjar vara nära nu men jag har ingen aning om hur man kämpar mot det. Dricker pripps blå 3.5% eller skall man satsa på norrlands dynami 7.2%

ulve

själv känenr jag att det är just staropramen som står för det värsta. det är samma personer som helt plötsligt började älska whisky som nu gillar just staropramen.

Andreas Lundin

Staropramen smakar urvattnad bebisblöja
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "ulve"själv känenr jag att det är just staropramen som står för det värsta. det är samma personer som helt plötsligt började älska whisky som nu gillar just staropramen.

Och vore de inte rädda för att tas för bögar så skulle de yra om rödvin istället...

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

sfclinken

Tyvärr tycker jag att öl är alldeles för gott för att man bara ska hålla sig till en sort. Sen må de heta Staropramen, Zlatopramen, Guiness, Murphys, Chimay, Carlsberg, Heineken eller vad som helst. Men jag slukar inte 5 flaskor Nils Oskar á´20 kronor styck medans jag grillar. Då tar jag hellre 5 iskalla Staropramen köpta i Tyskland för 3 kronor styck..

Som sagt, vart öl har sin plats.

Öl är gott
GMY Peter

Scipio

Citat från: "sfclinken"Som sagt, vart öl har sin plats.
Exakt  :)

Citat från: "sfclinken"Tyvärr tycker jag att öl är alldeles för gott för att man bara ska hålla sig till en sort. Sen må de heta Staropramen, Zlatopramen, Guiness, Murphys, Chimay, Carlsberg, Heineken eller vad som helst.
Kunde inte sagt det bättre själv. Monogami är för äktenskap inte för öl.
"Randomization is too important to be left to chance"

sfclinken

:up:
GMY Peter