Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

War of the Suns (MMP)

Startat av BigPapaBear, 11 september 2008 kl. 16:44:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Jag tycker det inte var något större fel på brickorna. Men som i flera andra av Adam S designer så verkar dom komma från ett annat spel än kartan. Fattar inte rikitigt varför det ska vara så. Kartan ser mest ut som nån halvkass (och lite skev) uppdatering av WiF.

Erik M

Coolt att ha med William Slim oxå.
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

BigPapaBear

IGS-spelen har betydligt större fokus på spelbiten än på simulationsbiten, jämfört med "vanliga" krigsspel. Di blir lite abstraktare. Personligen tycker jag inte att det är särskilt intressant. Då köper jag hellre ett bra eurogame.

Förhoppningsvis breddas IGS-sortimentet lite och blir roligare om det nu är så odefinierbart som Elias vill påskina.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Sedan har de gjort ett spel som Björn inte tyckte om, och då var IGS=dåligt i hans värld. Men det verkar ha gått över.

De har lyckats göra flera spel som jag inte tycker om.  :D

Det ska dock tilläggas att de även gjort ett spel som jag tyckte var bra(Red star rising).

Elias Nordling

The Devil's Cauldron, som är IGS, utmärker sig inte precis för att vara Euro-crossover. En del av IGS-spelen har 40 sid regler.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

Citat från: "Elias Nordling"The Devil's Cauldron, som är IGS, utmärker sig inte precis för att vara Euro-crossover. En del av IGS-spelen har 40 sid regler.
Ha! Jag sa ju det Björn! ;)

ulve

Är inte Devil's Cauldron Grand Tactical System?

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"The Devil's Cauldron, som är IGS, utmärker sig inte precis för att vara Euro-crossover. En del av IGS-spelen har 40 sid regler.

Fel. Devil's Cauldron är inte en del av IGS.

BigPapaBear

Citat från: "ulve"Är inte Devil's Cauldron Grand Tactical System?

Precis. Klassas som individual game av MMP.

Ha! Jag hade rätt, Jonas.  :P

jonjac

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "ulve"Är inte Devil's Cauldron Grand Tactical System?

Precis. Klassas som individual game av MMP.

Ha! Jag hade rätt, Jonas.  :P
:x

Elias Nordling

Eftersom jag jobbar för Adam Starkweather insisterar jag på att The Devil's Cauldron är IGS, liksom Napoleon's Art of War kommer att vara IGS, trots att det är en egen serie. IGS är trots namnet inte en serie, utan en produktionsavdelning. Det är inte logiskt, det är MMP.

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"Eftersom jag jobbar för Adam Starkweather insisterar jag på att The Devil's Cauldron är IGS, liksom Napoleon's Art of War kommer att vara IGS, trots att det är en egen serie. IGS är trots namnet inte en serie, utan en produktionsavdelning. Det är inte logiskt, det är MMP.

Vilken dräpare till argument. Ibland tycker jag att den där ständigt återkommande hänvisningen till att de som styr MMP har flugor i hjärnan eller något liknande börjar bli hemskt tröttsam. Om du nu inte uppskattar hur firman styrs, varför kan du inte starta en egen och visa hur man ska göra istället för att raljera/förringa andras sätt att styra och ställa? En tanke som säkert är helt absurd kunde ju vara att de faktiskt vet bättre än du hur det bör göras...

Ibland blir det lite för mycket, eller?  :D

Bara för att göda tråden lite, låt oss gå till källan:

http://www.multimanpublishing.com/IGS/igs.php

Av hemsidan kan man sluta sig till att ägarna av MMP anser att IGS är en spelserie. Dessutom lyser Devil's Cauldron med sin frånvaro i listan över IGS spelen. Skumt. Eller så har Bigpapabear rätt trots Elias insisterande.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

Jag lovar, jag hade ingen om att jag återuppväckte ett monster när jag hittade den här gamla tråden!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Bråka inte med mig när tredje tanden högerifrån i underkäken föder barn. IGS-spelen har inga gemensamma nämnare sinsemellan annat än att samma människor ligger bakom produktionen, något de delar med GTS.

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Det är inte logiskt, det är MMP.

Är Anthrax speed metal eller heavy metal?