Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Organ

SSK08

Startat av Organ, 7 oktober 2008 kl. 11:25:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Organ

Är det någon härifrån som kommer att synas på Stockholms Spelkonvent som går av stapeln nu till helgen? Själv kommer jag att kunna beses bakom spakarna på detta års utgåva av Dungeon of Doom. Kom gärna förbi och säg hej eller nått. (Eller peka och hånskratta, det går bra det med.)

http://stockholm.spelkonvent.se/pages/fF6rstasidan.php
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

Andreas Lundin

#1
Wish I could, wish I could... :(
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

BigPapaBear

#2
Som brädspelare blir jag lätt illamående när jag tittar under "Arrangemang"...  :cry:

:x  Skulle man inte kunna döpa om det till Stockholms Rollspelskonvent?  :down:

Bitter, jag?  :D

Linköping är och förblir konventsstaden med stort S när det gäller brädspel!  :up:

A F

#3
Citat från: "BigPapaBear"Som brädspelare blir jag lätt illamående när jag tittar under "Arrangemang"...  

Kräks hur mycket du vill. Varför är du inte där och arrar nått kul?

BigPapaBear

#4
Citat från: "Anders Fager"Kräks hur mycket du vill. Varför är du inte där och arrar nått kul?

1) Jag har varit arrangör på Stockholms Spelkonvent.

2) Stockholms spelkonvent har en uttalad policy där de satsar extra på rollspel och hjälper rollspelsarrangörerna extra mycket. Då JAG anser att konventsrollspel med tiden har blivit en pretentiös klubb för inbördes beundran där man inte gör så mycket annat än att gnälla över att:

a) folk inte förstår hur bra/viktigt/överlägset rollspel är jämfört med alla andra hobbygrenar.
b) hur hemskt det är att använda tärningar
c) hur kommersiellt och ytligt allt har blivit
d) de inte får hjälp att producera dynga som ingen är intresserad av att spela.

...väljer jag att inte delta.

Stockholm och Göteborg är bra på rollspel, Linköping glider mer och mer mot brädspel. För mig är valet enkelt.  :) [/u][/i]

A F

#5
Citat från: "BigPapaBear"JAG anser att konventsrollspel med tiden har blivit en pretentiös klubb för inbördes beundran där man inte gör så mycket annat än att gnälla över att:

a) folk inte förstår hur bra/viktigt/överlägset rollspel är jämfört med alla andra hobbygrenar.
b) hur hemskt det är att använda tärningar
c) hur kommersiellt och ytligt allt har blivit
d) de inte får hjälp att producera dynga som ingen är intresserad av att spela.

Rollspel har en totalpretto fallang som är olidlig. INDIEROLLSPEL

Kom på min fest på fredag istället.

BigPapaBear

#6
Citat från: "Anders Fager"Rollspel har en totalpretto fallang som är olidlig. INDIEROLLSPEL

Kom på min fest på fredag istället.

Fixar du barnvakt åt mina tre knattar så är jag där!  :up:  :cry:

Organ

#7
Citat från: "BigPapaBear"Stockholms spelkonvent har en uttalad policy där de satsar extra på rollspel och hjälper rollspelsarrangörerna extra mycket. Då JAG anser att konventsrollspel med tiden har blivit en pretentiös klubb för inbördes beundran där man inte gör så mycket annat än att gnälla över att:

a) folk inte förstår hur bra/viktigt/överlägset rollspel är jämfört med alla andra hobbygrenar.
b) hur hemskt det är att använda tärningar
c) hur kommersiellt och ytligt allt har blivit
d) de inte får hjälp att producera dynga som ingen är intresserad av att spela.

...väljer jag att inte delta.
[/u][/i]
Det är PRECIS därför Dungeon of Doom skapades, som en reaktion på alla regelhatande friformsjävlar som kör utan tärningar, rollformulär och annat för att det "stör inlevelsen". När revolutionen kommer är de de första som åker!  :twisted:

I Dungeon of Doom däremot får man en helt annan upplevelse. Inget jävla tramsande med att "känna" sin figur utan man får välja en färdiggjord (om man är snäll, annars får man bara en slumpvis utvald i näven samt en order om att sitta ner och knipa käft) och så är det bara att marschera in i grottsystemet. De flesta är döda inom tio minuter och vill man spela mer så är det bara att ställa sig i kön en gång till. Det totala antalet döda äventyrare börjar nu, om man lägger ihop de 3-4 gånger det arrats, stadigt närma sig fyrsiffrigt!

I Dungeon of Doom kan man vänta sig...

... En fokus på regler.
... Ett hundraprocentigt användande av figurer och färdigtryckta kartor i fyrfärg.
... MASSOR av tärningar.
... EN mycket ond och bråd död.
... Ett minimum av ROLLspelande.

Rollpersonerna har inte ens namn, heck det är för 17 nästan ett brädspel.

Den som vill ha ett smakprov kan klicka nedan för att komma till en av totalt 16 sammanhängande kartor: http://www.rollspel.nu/forum/files/151.jpg
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BigPapaBear

#8
:lol:

Haha!

Plötsligt fick jag upp hoppet igen!  :up: Bra initiativ.

A F

#9
Citat från: "Organ"När revolutionen kommer är de de första som åker!  :twisted:

När jag har tvångstvättat alla magicspelare, tack.

Snowfox

#10
Citat från: "Anders Fager"Rollspel har en totalpretto fallang som är olidlig. INDIEROLLSPEL

Vid mina dagliga patruller i jakt efter ett Highway to the Reich 2 som går att beställa sprang jag på en preorder på Leisure Games i England för ett nytt rollspel:

http://www.leisuregames.com/acatalog/Maid.html

Är det det du menar med indierollspel.  :D
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

#11
CiteraHighway to the Reich 2 som går att beställa

[OT-varning!] Lyckades du?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Snowfox

#12
Nope, patrullerandet fortsätter.  :cry:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Anders Edqvist

#13
Vi sätter upp BLUE MAX på fredag kväll vid 20(?). Desto fler som hoppar in desto bättre. Några dogfights med basic-reglerna plus XP-grötet. Missa inte.

Pax för Werner Voss!

A F

#14
Gottick har firmafest i hemlig lokal på Slussen. Fredag kväll. Bra mycket roigare än allt annat. PM till mig (med egen epost) om man är intresserad av att komma dit.