Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Köpes: Black Sea Black Death

Startat av Andreas Lundin, 7 oktober 2008 kl. 14:36:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Ja, jag vet! Chansen att någon har det och som dessutom vill bli av med det är väl minimal, men vafan! Man kan ju försöka!  :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

http://cgi.ebay.com/Black-Sea-Black-Death-war-game-Peoples-War-Games-new_W0QQitemZ270281896043QQcmdZViewItem?_trksid=p3286.m20.l1116

Inte så jättebilligt. Men det är ju bara så oemotståndligt. Tur att jag redan har det.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Tusen spänn med frakt... Liiite häftigt. Men tack för scoopet!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Kan du rekommendera något av de andra spelen med samma stridssystem? Vad jag förstod av dina AAR's så var detta den intressantaste situationen.

Strv102r

Jag tyckte de var bra allihopa men från lite olika perspektiv. Jag tror att Black sea - Black death är det mest tilltalande pga situationen. Borodino 41 är mest snabbspelat och har mycket manöver även på korta tidscykler. Aachen är stort! Men mycket manöver med högre förband och många omslagspunkter. Op Spak är bra ur studieperspektiv. Men stort och aningen statiskt.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.