Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel i skåne??

Startat av Daniel H, 14 oktober 2008 kl. 18:43:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Då är vi tre, några fler?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Jag bokar lokal. Återkommer.  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Doomfarer

Tres intressant eller vad det nu heter på franska. :)

Vad spelas och varför?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Läs tråden Paul!  :D

Det spelas slaget vid Lund
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Läs tråden Paul!  :D

Det spelas slaget vid Lund

Då blir Paul arg! Remember the Halland!  :D
En mycket bitter liten man.

Engelbrekt

Ja, kom förbi och rasa lite Paul. Vill du påverka spelets utformning har du en bra chans, resultaten från speltestet vidarebefordras till utvecklarna på GMT.

Engelbrekt

Det börjar närma sig. Har vi en tid och plats klar? Och är det "framåt" på att köra M&P slaget vid Lund? Jag behöver förbereda lite nämligen.

//David

Andreas Lundin

OK. Vi kör. Jag bokar rummet i AF-Borgen. När sätter vi igång? 10? 11? Hittar alla till AF-Borgen?

Jag tycker vi kör på Musket & Pike

Kommer du Daniel? :)

Engelbrekt

Klockan 11 tycker jag blir bra.  :up:

Då kör vi slaget vid Lund, i dubbel bemärkelse.  Jag tar med allt som behövs. Om man inte har koll på reglerna så är det inget problem, jag assisterar båda sidor med råd och dåd.

BigPapaBear

Ta med kameran!  :up:

Engelbrekt

Citat från: "BigPapaBear"Ta med kameran!  :up:

Det ska jag göra, som du förutspådde finns det ett intresse från spelutvecklarna att lägga ut lite bilder på CSW. Jänkarna tycker nog det är ball att vi lirar på platsen där slaget faktiskt skedde: "Lund at Lund".

BigPapaBear

Citat från: "Engelbrekt"Det ska jag göra, som du förutspådde finns det ett intresse från spelutvecklarna att lägga ut lite bilder på CSW. Jänkarna tycker nog det är ball att vi lirar på platsen där slaget faktiskt skedde: "Lund at Lund".

Har du dessutom möjlighet att fota någonstans i närheten av den faktiska platsen för slaget lär de (och vi!) nog bli riktigt kissiga i byxan! Hur ser det ut där nuförtiden? McDonalds?

Andreas Lundin

CiteraMcDonalds?

Japp!

Engelbrekt

Det är en bit från centrala Lund, så det blir nog svårt att få till. De södra delarna av slagfältet är bebyggda i dag, där är bland annat det stora lasarettet, en kyrkogård och företag som Ericsson. Men fälten norr om staden påminner fortfarande om dåtidens, minus alla jordvallar som Nils Bielke ondgjorde sig över. Det finns en konstgjord backe, St Hans, som ger en milsvida utsikt över åkrarna norr om Lund.

Andreas Lundin