Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel i skåne??

Startat av Daniel H, 14 oktober 2008 kl. 18:43:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Citat från: "Andreas Lundin"Jag kom på en till regel man kan fundera över, och det gäller den svenska AC'n - kungen. Som reglerna är nu, så kan man "rädda kvar honom" på speplanen genom att flytta bort honom från högerflygeln. Frågan är om inte ett sånt ohistoriskt drag kan förstöra balansen. En annan grej är om det finns en specialregel för den danske kungen flykt, kan man då inte kompensera genom att tvinga kvar den svenske kungen på högerflygeln de fem första rundorna..?

Ett bra förslag, jag ska framföra det. Det känns rätt, Carl XI hade inte lämnat högerflygeln i första taget och borde också tvingas stanna med den i spelet. Det blir ytterligare en specialregel vilket talar mot idén, men man kan ju slå ihop den med Christian V-regeln.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Lundabor (och eventuellt de som bor grannar till enklaven)!

Skall vi  börja planera för någon slags gaming i mellandagarna/vecka 1 2009?

Något multiplayer/teamplay med spelande över mer än en dag denna gång?   :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Engelbrekt

Bra idé Andreas. Vilka datum hade du tänkt? Jag kan den 28, 29 och 30:e december.

Andreas Lundin

Ja, du måste kolla upp detta, men som det ser ut just nu verkar mellandagarna bli uppbokade för mig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

jerry

Citat från: "Engelbrekt"Det ligger en liten AAR nu på Consim, med bilder.

En länk tack ?? !!
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

Engelbrekt

Här Jerry:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@1.Y ... 6f22d/8115

Sedan vi speltestade har jag utvecklat en ny karta som visar alla jordvallar som fanns på slagfältet. Så det kommer att krävas nya tester för att se vilken effekt dessa har. Jag tror att det blir ungefär samma i slutändan, men mer historiska resultat då båda sidor kan retirera i skydd om det går dåligt.

Jag håller även på att sätta samman ett nytt scenario som börjar i slagets andra fas, när svenskarna stod med ryggen mot Lund istället, och Karl XI fortfarande var borta. Kan bli spännande att se om danskarna hinner besegra det fåtaliga svenska infanteriet innan Karl återvänder i deras rygg.

Andreas Lundin

CiteraJag håller även på att sätta samman ett nytt scenario som börjar i slagets andra fas, när svenskarna stod med ryggen mot Lund istället, och Karl XI fortfarande var borta. Kan bli spännande att se om danskarna hinner besegra det fåtaliga svenska infanteriet innan Karl återvänder i deras rygg.

Det låter som en bra idé.   :up: