Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Elias Nordling

Flying Circus (Down in Flames WW I)

Startat av Elias Nordling, 20 oktober 2008 kl. 18:24:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Vad heter "Out of the Wrapper" på svenska? Innanför krympplasten?

I vilket fall har jag nu fått mitt Flying Circus från Decision Games. Spelet är även känt som Down In Flames WWI.

Decision Games ger ut det i två varianter. En standardutgåva med bara jaktplan och regler för dogfights, och en deluxe-utgåva i normalstor kartong med bombare och kampanjer.

Jag har inte hunnit detaljgranska reglerna, men vad jag kan se är spelet i stort identiskt med Down In Flames WWI, som Dan Verssen självpublicerade som DTP. Det har jag och har spelat.

Jämfört med vanliga Down in Flames är dogfight-delen snarlik, men tillräckligt annorlunda för att inte bara kännas som en upprepning av Down in Flames. Flygkorten har litet annorlunda interaktion, rotetvåorna har litet mer att göra, och en del flygplan har kromegenskaper som bra svängning, svaga vingar etc.

Kampanjsystemet är kraftigt förenklat, men lyckas ändå behålla allt som är kul och väsentligt med kampanjerna. Det är alltså ett mycket enklare men lika kul spel.

Jämfört med DTP-versionen är grafiken mycket snyggare, och jag tycker nog att korten är klart snyggare än även GMT:s grafik för Down in Flames.

Rekommenderas.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#1
Är det ett sånt däringa spel med bara kort?

Elias Nordling

#2
Jajjemän!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"