Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Snowfox

The Cossacks Are Coming 2ed

Startat av Snowfox, 23 oktober 2008 kl. 15:21:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Snowfox

Decision Games har gett ut People's Wargames gamla monsterspel om Tannenberg kampanjen. Har någon erfarenhet av detta spel och spelsystem?


-----
Edit: Ändrat rubriken //Holmgren
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

#1
Citat från: "Snowfox"Decision Games har gett ut People's Wargames gamla monsterspel om Tannenberg kampanjen. Har någon erfarenhet av detta spel och spelsystem?

Är det inte samma spel som "halva" Twilight in the east, med lite annan regeltext?
En mycket bitter liten man.

tinG

#2
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Snowfox"Decision Games har gett ut People's Wargames gamla monsterspel om Tannenberg kampanjen. Har någon erfarenhet av detta spel och spelsystem?

Är det inte samma spel som "halva" Twilight in the east, med lite annan regeltext?
Det är rejäl uppdatering av "Death of Empire" Series. Fantastiskt system, så detaljrikt och invecklat att desigern till uppdateringen valde att göra TitE som sedemera gavs ut av GMT. TitE är ett detaljrikt och invecklat system som är helt underbart! WWI på operationell nivå, som OCS med krom för WWI.

10/10 på min BGG-skala om jag minns rätt och en given kandidat bland alternativen till nästa Ylvakampanj i Gbg (Efter Case Blue alltså).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Johnson

#3
Men heter inte spelet "The cossacks are coming!" ?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

#4
Citat från: "tinG"TitE är ett detaljrikt och invecklat system som är helt underbart! WWI på operationell nivå, som OCS med krom för WWI.

[Björn biter sig i läppen och nynnar lite]  :D
En mycket bitter liten man.

tinG

#5
Citat från: "BigPapaBear"Björn biter sig i läppen och nynnar lite]  :D
Men, jag fick ju ivarjefall in OCS i inlägget...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#6
Citat från: "tinG"Men, jag fick ju ivarjefall in OCS i inlägget...

Så sant.  :lol:
En mycket bitter liten man.

Snowfox

#7
Efter att ha läst TitE tråden blir jag lite konfunderad och regelboken som gick att ladda ned från GMT var definitivt inte lämpad att läsa med en elak förkylning i kroppen.

Jag hade missat att Tannenberg fanns med i TitE spelet. Det är rätt pikant att designern lyckats få ut Tannenbergkampanjen i två olika spel på så kort tid. Något säger mig att risken för kvalitetsproblem är mindre med GMTs version än Decision Games.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

#8
Jag tror att Decision Games bara står för tryck och distribution, och att det är Bro Games som gjort konstruktion och utveckling. Så eventuella kvalitetsproblem som inte är rent fysiska ska nog inte skyllas på Decision.

För övrigt är det inte samma konstruktör bakom spelen, om jag förstått saken rätt finns det en litet pikant historia om att Michael Resch som fått i uppdrag att snygga upp The Cossacks are Coming (kan någon ändra titeln på ämnet?) tog researchen och stack till GMT med den.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

#9
Citat från: "Elias Nordling"För övrigt är det inte samma konstruktör bakom spelen, om jag förstått saken rätt finns det en litet pikant historia om att Michael Resch som fått i uppdrag att snygga upp The Cossacks are Coming (kan någon ändra titeln på ämnet?) tog researchen och stack till GMT med den.

Hoppsan, det där lät intressant.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

#10
Citat från: "Elias Nordling"För övrigt är det inte samma konstruktör bakom spelen, om jag förstått saken rätt finns det en litet pikant historia om att Michael Resch som fått i uppdrag att snygga upp The Cossacks are Coming (kan någon ändra titeln på ämnet?) tog researchen och stack till GMT med den.

För övrigt en mycket besynnerlig människa. Akta er för att offentligt kritisera hans spel, hur sakliga ni än må vara. Ilsken gosse...  :down:

Det är väl inte mitt fel att han har gett ut tidernas sämsta skitspel?  :?  :P  (Näe, så sa jag inte till honom).
En mycket bitter liten man.

tinG

#11
Citat från: "Snowfox"
Citat från: "Elias Nordling"För övrigt är det inte samma konstruktör bakom spelen, om jag förstått saken rätt finns det en litet pikant historia om att Michael Resch som fått i uppdrag att snygga upp The Cossacks are Coming (kan någon ändra titeln på ämnet?) tog researchen och stack till GMT med den.

Hoppsan, det där lät intressant.

DG lyckades faktiskt Fukka Upp hans Cossacks version genom att trycka upp på tok för tunna blippar!  :down:  I övrigt är spelet fantastiskt snyggt och välskrivet.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#12
Citat från: "BigPapaBear"För övrigt en mycket besynnerlig människa. Akta er för att offentligt kritisera hans spel, hur sakliga ni än må vara. Ilsken gosse...  :down:

Det är väl inte mitt fel att han har gett ut tidernas sämsta skitspel?  :?  :P  (Näe, så sa jag inte till honom).

Kan du sammanfatta vad du tycker är så hemskt med TitE? Jag tycker det är bra... har visserligen bara spelat några rundor solo.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

#13
CiteraDG lyckades faktiskt Fukka Upp hans Cossacks version genom att trycka upp på tok för tunna blippar!

Är det de med sidosnibbar?

För ett par år sedan hade Decision Games sämre brickor än resten, men inte för att, som många uppfattade det, de var för tunna. Det var också därför Decision Games ställde sig frågande till klagomålen, då deras brickor var exakt lika tjocka som t ex GMT:s.

Däremot hade de sämre knivar i tryckpressen, vilket resulterade i brickor med mer rundade, hoptryckta kanter. Det vill säga mindre gripyta. Detta skapade känslan av att brickorna var tunnare.

Sedan hade de ju de förhatliga sidosnibbarna, det vill säga det som håller fast brickorna i trädet sitter mitt på brickan i stället för i hörnet. Hopplöst att få bort så att brickorna ser snygga ut, vare sig du använder kniv eller nagelsax för att få ut brickorna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

#14
För att förtydliga: Spelet heter The Cossacks Are Coming, inte Here Comes the Cossacks. Kan någon byta namn?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"