Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad ska man önska sig av tomten då?

Startat av BigPapaBear, 21 oktober 2008 kl. 10:57:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Jag vill ha nyutgåvan av Roborally i julklapp, men jag får den aldrig.

Var glad för det. Det gamla spelet är koooooooolare.

Elias Nordling

CiteraFinns det något? Storm of Steel verkade mysigt tills jag insåg att det var en massa kort med i bilden...

Death in the Trenches från Schutze är riktigt lyckat, och är så billigt att du inte gjort bort dig om du tycker att det var ett felköp.

CiteraVar glad för det. Det gamla spelet är koooooooolare.

Jag har det gamla. Det nya har de koola kortdisplayerna och den suveräna äggklockeregeln, samt utmärkta väl uttänkta scenarior som faktiskt kan spelas flera på en kväll. Man kan använda de gamla snyggare robotarna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Death in the Trenches från Schutze är riktigt lyckat, och är så billigt att du inte gjort bort dig om du tycker att det var ett felköp.

Det verkar lite intressant faktiskt. Men det är gräsligt fult.  :)
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

CiteraDet verkar lite intressant faktiskt. Men det är gräsligt fult

Ja, det är fult :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

HttR2 ligger bra till på önskelistan.
Får se hur det ser ut med fel och errata i november...
"Randomization is too important to be left to chance"

ulve

fanns ju en alternate map på hemsidan men jag har ingen aning om vad som är alternativt på den för de var då lika fula.

Snowfox

Clash of Monarchs kanske? Det verkar inte vara lika kortdrivet som övriga inom den gengren.

Storm of Steel använder korten på ett helt annat sätt om du är orolig att få ett Path of Glory i knäet. Jag hade räknat med att spendera sommaren med att vända ut och in på spelet men olika projekt på jobbet for mig och min stående motspelare tvingade oss att lägga projektet på hyllan tills vidare.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

tinG

Citat från: "Scipio"HttR2 ligger bra till på önskelistan.
Får se hur det ser ut med fel och errata i november...

Oj! Ett krigsspel som jag hinner skaffa hem före Roger!  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Sten Ekedahl

Jag önskar att tomten betalar min kvarskatt!  :(
Wargames - Laborationer i historia

BigPapaBear

Citat från: "Sten Ekedahl"Jag önskar att tomten betalar min kvarskatt!  :(

Såklart han gör det. Låt bli att betala den så ska du se att han löser det.  :D

EvilSpook

Citat från: "EvilSpook"Hoppas kunna lura av Centurion (eller nån annan) Nordkapp.
Wo-hoo - det blir en god jul i år!
(Fast nu vill jag hellre ha en förbokning (x3) hos Miku-games .... ) :oops:

//EvilSpook

tobias

Själv tänker jag fortsätta belöna mig själv med fler bokhyllor till mitt spelrum, kanske ett nytt bord, behöver bättre belysning, någon snygg tavla...
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

BigPapaBear

Citat från: "tobias"Själv tänker jag fortsätta belöna mig själv med fler bokhyllor till mitt spelrum, kanske ett nytt bord, behöver bättre belysning, någon snygg tavla...

Hmm... Ett spelrum kanske man ska ta och önska sig. [Hör frugan skratta i bakgrunden...]