Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hexspelsförening i Jönköpings/Vaggeryds området

Startat av dmagnusson, 20 november 2008 kl. 19:44:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dmagnusson

Halloj

Har kollat runt lite på forumet. Och har luskat lite om hexspelsbordspel, det verkar kul så undrar om det finns några sånna föreningar Jönköpins/Vaggerds området :-)?

Har inte mycket erfarenhet av det mer än att jag lirat en hel del av Panzer General spelen genom åren plus att jag spelar The Operational Art of War 3 ibland.

/Dan M

Andreas Lundin

Välkommen till forumet och självfallet skall du ta och göra en djupdykning i krigsspelandets fröjder!

Däremot kan jag dessvärre inte ge dig tips om spelare/klubbar i mörkaste Småland. Vad jag däremot kan ge dig är en länk till BGG. Där kan du götta dig i beskrivningar av allvärldens spel (såtillvida du inte redan sett den sajten).

Jag kan också råda dig att hålla utkik på sajten efter s.k. "events". Jag kan garantera att alla som träffas på dylika events inte bits, utan erfarenheten säger mig att de som frekventerar dessa tillställningar är alldeles förträffligt trevliga individer.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Vet inte hur det är med Jönköping, men i Borås finns det ju litet folk. 12 mil med bil är inte så farligt om man bor i glesbygden, har jag hört  :insecure:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Johnson

Jag bodde i Jönköping tidigare. Där ska finnas en förening som håller på med spel i alla olika former inklusive en del krigsspel. Dom ska ha en lokal på Tändsticksområdet i närheten av Studentkåren. Vad den heter kommer jag inte ihåg. Dom brukade ha nåt slags konvent på somrarna som kallades "Container".
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

A F

Varför tar du inte och skapar ett event på Cruzifixicon i Gisslaved i mellandagarna? Kan ge chockartade resultat.

dmagnusson

Halloj

>>>ag bodde i Jönköping tidigare. Där ska finnas en förening som håller på med spel i alla olika former inklusive en del krigsspel. Dom ska ha en lokal på Tändsticksområdet i närheten av Studentkåren. Vad den heter kommer jag inte ihåg. Dom brukade ha nåt slags konvent på somrarna som kallades "Container".<<<

Hmm tack ska kolla in det. Någon email adress eller hemsida?

Har ingen bil dock men det går alltid tåg :-)
Någon hemsida från dom i Borås?

/Dan M

Scipio

Han tänker nog på Gamboards & Broadswords som håller till i tändsticksfabriken.
Krigsspelande förekommer knappt där förutom GW figurspel efter vad jag sett.
I G&B Uppsala så krigsspelas det mer flitigt har jag sett.

G&B har en hemsida:
http://www.gob.nu/

I Skövde som inte ligger särskilt långt ifrån Jönköping finns en förening där det spelas krigsspel i mellanåt vet jag eftersom jag brukar hålla i det...  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

dmagnusson

Halloj

nice nice :-)

Kan man få testa att hänga på någon gång i Skövde :-)?
Skulle vara jäkligt kul att testa :-)

/Dan M

Scipio

Jodå du är välkommen.

Jag har inget planerat för tillfället eftersom dom flesta helgerna är uppbokade tills i mitten av december men jag kan messa dig när det beger sig.
"Randomization is too important to be left to chance"

pelle

Eskilstuna, Jönköping, osv... Forumet kanske kunde ha en avdelning för lokala trådar, där vi kan starta upp en tråd för varje stad? Så nästa person som loggar in från någon liten håla direkt kan hitta hem, så att säga. Nu försvinner ju de här trådarna i röran på Boxen och syns bara för den som kommer på att söka.

Brain

Citat från: "dmagnusson"Har ingen bil dock men det går alltid tåg :-)
Någon hemsida från dom i Borås?

I Borås sker det mesta av krigsspelandet på Spelföreningen Armagedon http://www.armagedon.se

Vi av krigsspel spelar mestadels ASL, men vi siktar just nu på att få igång mer allmäna Krigsspelsdagar. Smygstarten är den 29/11 så får vi se vad det blir av det. Diskussionstråden på Armagedons forum finns  här Har även lagt upp en tråd för anmälan och vad man vill spela här
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

dmagnusson

>>>I Borås sker det mesta av krigsspelandet på Spelföreningen Armagedon www.armagedon.se<<<

Ser bra ut :-)
Kan nog inte den 29:e men kan ju komma någon annan dag :-)

>>>Jodå du är välkommen.

Jag har inget planerat för tillfället eftersom dom flesta helgerna är uppbokade tills i mitten av december men jag kan messa dig när det beger sig.<<<

Låter också bra :-)

Som sagt vill gärna testa på det

/Dan M

Brain

Citat från: "dmagnusson"Kan nog inte den 29:e men kan ju komma någon annan dag :-)

Bara att höra av sig när du kan spela så kan jag se vad som kan ordnas.
Tomas Davidsson
Borås

Brain

Eeeh...

Pratade just med Sean Morris på vår ASL-dag här i Borås och det visade att han bor i trappuppgången jämte dig... Han har intresse att spela

:up:
Tomas Davidsson
Borås

Elias Nordling

Två nålar till som funnit varandra i en höstack, det är så att man blir tårögd  :cry:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"