Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelande Rosemount-knegare

Startat av Vvornth, 20 november 2008 kl. 22:13:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

Jag har retat mig på detta ett tag nu. Det har börjat en ny person på mitt jobb (Rosemount Tank Radar i Gamlestan, GBG) som jag sett ett par ggr och kännt igen där bak i skallen men... inte... lyckats... placera!

SÅ nu ikväll slog det mig att det är ett ansikte jag känner igen från diverse krigsspelsrum landet runt.

Finns du här... testing 123!
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

#1
Sitter du och gör radar till stridsvagnar?

f98alda

#2
Citat från: "Anders Fager"Sitter du och gör radar till stridsvagnar?

Nej, det gör han inte... Våra radargivare används till avsevärt mer fredliga avsikter.

Och med det listade du nog ut att jag är den som började. Kom upp till A5 och hälsa på.  :up:

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Vvornth

#3
Aha... världen är bra liten, har som sagt retat gallfeber på mig själv för att inte kunnat placera dig... Får kika förbi om produktionsgrupperna låter mig vara för fem minuter. :)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

f98alda

#4
Reta dig inte för mycket... jag har inte noterat dig alls än...  :P
Å andra sidan har det varit ett par stycken nya ansikten de senaste månaderna för min del.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

#5
Krigsspel på rasterna alltså! Kanon!

Notera ytterligare en höstackspar som möts!  :up:

Holmgren

#6
Citat från: "Vvornth"Aha... världen är bra liten, har som sagt retat gallfeber på mig själv för att inte kunnat placera dig... Får kika förbi om produktionsgrupperna låter mig vara för fem minuter. :)
Du är medveten om att Alexander är samma psykopat som med besatthet och vild blick viker ihop stridsvagnar av Magickort?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

f98alda

#7
Jag vet inte vad du insinuerar här... jag har bara vikt en stridsvagn än så länge (och nästa gång blir det nåt större   :mrgreen: )

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

A F

#8
Citat från: "Holmgren"Du är medveten om att Alexander är samma psykopat som med besatthet och vild blick viker ihop stridsvagnar av Magickort?

Åfysatan... Sajkobeteende utöver det vanliga. Tänk dig honom med en fällkniv och ett par hundvalpar...

f98alda

#9
Citat från: "Anders Fager"Åfysatan... Sajkobeteende utöver det vanliga. Tänk dig honom med en fällkniv och ett par hundvalpar...

Exakt. Fundera på det nästa gång jag sitter på andra sidan bordet...  
:ultra:

(Allt psykologiskt övertag jag kan få är bra)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Vvornth

#10
Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Vvornth"Aha... världen är bra liten, har som sagt retat gallfeber på mig själv för att inte kunnat placera dig... Får kika förbi om produktionsgrupperna låter mig vara för fem minuter. :)
Du är medveten om att Alexander är samma psykopat som med besatthet och vild blick viker ihop stridsvagnar av Magickort?

Jag ser det som att han är en pionjär då. Den förste som gjort något vettigt av magickort.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

f98alda

#11
Citat från: "Vvornth"Jag ser det som att han är en pionjär då. Den förste som gjort något vettigt av magickort.

Vet du hur många som reagerade så på Lincon i våras?

Jag måste säga att mitt ego gillar den här diskussionen, även om den har gått över till att debattera min mentala hälsa.  :up:

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

#12
Citat från: "Vvornth"Jag ser det som att han är en pionjär då. Den förste som gjort något vettigt av magickort.

Vill minnas ett "Magic-bål" på LinCon för en vääääldans massa år sedan. Arrangörerna var måttligt roade.

Andreas Lundin

#13
Magic-> häxor -> bål

logiskt
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

pelle