Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet - GothCon 2009

Startat av f98alda, 13 december 2008 kl. 10:37:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

f98alda

Det slog mig häromdan att jag inte har sett något om krigsspelsrum på GothCon 2009 än, och med tanke på att GothCon är ett välorganiserat konvent med framförhållning, så bör det väl anmälas att vi vill vara där som vanligt.
De senaste åren har Tobias anmält oss, men han svarar inte på PM för tillfället. Jag kan tänka mig att vara arrangör till våren som vanligt, men inte själv. Dessutom har jag inte tillgång till någon lagerlokal full av krigsspel, så som vanligt får andra bidraga till sortimentet.

Så, vem är sugen på att vara medarrangör? (Jag inser att det är lite tidigt att börja fråga vem som tänker komma dit...)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Vvornth

Dessvärre har väl sista anmälningsdag för arrangemang gått ut? :S
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

f98alda

Jo, men det brukar gå att ordna ändå. Man kommer eventuellt inte med i katalogen, men de flesta som kommer till krigsspelsrummet läser nog här iallafall...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Brain

Argh, det var det jag och Tobias snackade om på på BSK att jag skulle göra... Så mycket kommer man ihåg när man konventsarbetar själv...

Skall maila Brädspelsansvarige nu så får vi se hur det kan lösa sig

Edit: Har fått iväg ett mail till brädspelsansvarige nu
Edit 2: Även ifall jag nu är övertydlig, ja, jag jobbar gärna i Krigsspelsrummet på Gothcon

/Tomas
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Brain

Så, fått klartecken från Simon (Brädspelsansvarig/Gothcon)

Rummet är anmält, skall bara få in en text och vilka vi blir som jobbar. Vi får ha 2+2 arrangörer (2 huvudarrangörer + 2 med spelledarstatus)

Än så länge:
Alexander (f98alda)
Tomas (Brain)

Följdaktligen har vi 2 platser som får SL-status kvar
Mer intressenter?
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

f98alda

Gôtt!

Det är alltid nåt charmigt med att spela spel i tre dar och få mat för det... :)

/Alexander
- David Gemmel, Legend

tobias

Haft hur mycket som helst att göra och inte tittat till forumet på ett tag...

Simon ringde kring sista anmälningsdagen och då anmälde jag rummet. Jag gav klartecken till att köra med samma text som förra året.

Jag vill dock inte vara medarrangör, har fullt upp med annat.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

f98alda

Citat från: "tobias"Jag vill dock inte vara medarrangör, har fullt upp med annat.

Verkar som att vi löser det ändå, så bekymra dig inte om det...

/Alexander
- David Gemmel, Legend

Andreas Lundin

Är det någon ur den s.k. skånemaffian som planerar att göra Göteborgsresan?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Gamaliel

Vi tillhör inte den organiserade delen av maffian utan är mer frilansare, men vi är några från Malmö som planerar att åka upp till Göteborg i år.

Andreas Lundin

Det låter bra. Vi får höras när det närmar sig.  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Gamaliel

Finns det planer på något större spel på GothCon? Jag skulle kunna tänka mig ta med La Grand Guerre om intresse finns?

Vvornth

Jag skulle vara sugen att lira något krigssällskapsspel under fredagen. Lördagen är jag dock upptagen med Kellys, och uppmanar alla som är nyfikna att testa på det sista gången som det är i år och allt.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

f98alda

Citat från: "Gamaliel"Finns det planer på något större spel på GothCon? Jag skulle kunna tänka mig ta med La Grand Guerre om intresse finns?

Jag har inga planer än, så jag kan tänka mig att hänga på vad som helst, förutsatt (som vanligt) att nån kan tänka sig att lära ut reglerna...

/Alexander
- David Gemmel, Legend

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Är det någon ur den s.k. skånemaffian som planerar att göra Göteborgsresan?

Överväger att delta fredag och lördag.

Spel fredag och kanske Kellys lördag?

Ring mig om du är fortsatt intresserad.