Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet - GothCon 2009

Startat av f98alda, 13 december 2008 kl. 10:37:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Okej....

Det ser ut att bli lite GothCon även för mig! Jobbigt att man endast kan var med på landets största spelkonvent på nåder från tjejmaffian hemma...

Påsk är la en £#&$! tid att hålla lekstuga på? Det bevisar väl att roll- & brädspelare, lajvare, wargamers etc. är en samling familjeskygga kufar som väljer osunda matvanor, dålig luft och sömnbrist framför såväl vardag som högtid!

Men... _jag_ är inte bitter! (Nu har vi ju i varjefall Galore!  :up: )

Någon som skall spela något? Vilka skall hänga i krigsspelsrummet?

Roger?!.... nä, just det.... http://www.foxtail.nu/roger/pics/acta/IMG_0914.jpg

J-K?! min favvo-norrman! Påsk i Gbg?

Stockhol... nja kanske inte värt att fråga. Men det är klart, Fager kommer ju hålla hov med sina partytrick-spel  :P

Skåningarna? Kommer ni, spelar ni?

Alla Gbg:are brukar sjunka ner i något slags WH-träsk, inget hopp om att locka till sig dom  :down:

Om inte... Robert M! Skall inte Robert leta efter påskharens ägg på Hvitfeldska i år?

Själv räknar jag med att kunna spendera 24 timmar på konventet i år (schyyy... skvallra inte till svärmor!)

:roll:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

f98alda

Citat från: "tinG"Alla Gbg:are brukar sjunka ner i något slags WH-träsk, inget hopp om att locka till sig dom  :down:

Å andra sidan finns det ju åtminstone en Mölndalsbo som kommer att vara där...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

tinG

Citat från: "f98alda"
Citat från: "tinG"Alla Gbg:are brukar sjunka ner i något slags WH-träsk, inget hopp om att locka till sig dom  :down:

Å andra sidan finns det ju åtminstone en Mölndalsbo som kommer att vara där...

/Alexander

Se där! Själv född på Mölndals sjukhus faktiskt... Hur ser ditt spelschema ut då?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Jag är på nåder av sambon som har den dåliga smaken att fylla år på påsken*... Självklart ska detta firas över en helg med familj och vänner.
Eftesom jag inte hunnit separera med henne än så blri det antagligen bara nörderier på fredagen.
Isåfall så är jag gärna med på nåt under fredagen Jonas :)
Om jag lyckas finta en upp på läktaren med en snygg tåvrickning a lá Maradona så kommer det däremot bli WH för mig.
Är det okej?

*Ujuj, jag börjar få lika dåliga ursäkter som Andreas ;)

Vvornth

Min familj kommer på besök så jag har bara snabba instick i kspelsrummet före Kellys drar igång. :-/
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

f98alda

Citat från: "tinG"Se där! Själv född på Mölndals sjukhus faktiskt... Hur ser ditt spelschema ut då?

Spelschema? Ska man ha ett sånt?

Har du nåt du vill spela som du är villig att lära ut reglerna till, så ska jag gladeligen göra vad jag kan för att spöa dig... :)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

JanK

Jeg kommer til Gøteborg i påsken. Krigsspelrummet fra fredag til søndag. Jeg har foreløpig ikke noe program og er klar for det meste.

Har du noen gode forslag Jonas ?

Scipio

Citat från: "tinG"Någon som skall spela något? Vilka skall hänga i krigsspelsrummet?

Roger?!.... nä, just det.... http://www.foxtail.nu/roger/pics/acta/IMG_0914.jpg
Eftersom deltagandet i krigsspelsrummet på GothCon tidigare år inte har varit mer än tre eller max fyra personer inklusiver mig själv och då noll från stockholm och skåne och en endaste person från göteborg så tycker jag att om jag ska stå över ett krigsspelsrum i år så är det på gothcon som jag missar minst om jag skippar.
Men ser inte att jag har något att bevisa, dom senaste åren har jag snittat närvaro på tre krigsspelsrum per år, det toppar ingen så jag är berättigad semester.  :)

LinCon brukar vara bättre och då är jag tillbaka i vanlig ordning igen om det ser ut att dyka upp några andra rävar.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

:cry:

Men detta blir förhoppningsvis sista gången på ett tag!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

silversixx

Va?! Har du lurat Jonas att börja spela WH :lol:

Delirium

:insecure:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Gamaliel

Vi är åtminstone tre stycken från vårt spelgäng här i skåne som ska upp. Vad sägs om att få till ett Here I Stand eller Napoleonic War/Kutuzov? Alternativt kan man tänka sig ett krigsspel som är av "konventsformat" så man hinner klart på två-tre dagar, typ Ardennes 44.

Profit

Jag dyker upp, och spelar hemskt gärna Conflict of Heroes- med lite tur är vi kanske fyra som kan spelet, så vi kans spela en av de större scenariona.

Profit

Är det någon som har ett Fields of Fire som de kan tänka sig att dema på GothCon? Skulle hemskt gärna testa, det verkar lite fräckt och med lite tur något som man kan basera andra grejjer på.

A F

En tysk bekant från GHS kommer upp till konventet och hänger gärna med er. Nån som kan tänka sig att hjälpa mig lite med världskapet?