Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore 2 - Utvärdering

Startat av silversixx, 16 februari 2009 kl. 21:27:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Sådär när allt är färskt i minnet, vad är det som kan förbättras på Krigsspel Galore?
De saker som jag kommit fram till efter en budgetkoll är:
Vi har råd till att bjuda deltagarna på frukost, kaffe och kakor.
Vi måste uppmana folk att stanna längre. Lokalen är våran till måndag morgon. Så det kändes lite synd att ge upp så tidigt. Även om jag har full förståelse för att våra utomsocknesgäster måste hem i relativ tid.

Är det nåt mer som ni kommer på?

Återigen så vill jag tacka alla som dök upp under helgen. Jag fick det till 15, vilket betyder att vi ökade förra årets upplaga med 2 personer.
Nu kör vi på 40 nästa år så att vi faktiskt kan ta och nyttja de två salarna som vi betalar för :)

Vvornth

Jättetrevligt initiativ med kaffe och delicatobollar/dammsugare. Med nuvarande deltagarantal och resurser så ser jag inget som kan göras bättre. Lokalerna är lysande både i placering och utrymme.

Frukostvanor däremot är lite för mycket av en egen religion för att jag tycker att konventet ska gå in och sponsra för det. Möjligtvis att man kunde ha grejor för att göra nå mackor för att dryga ut lördagen då middagen blir sen.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

B_J_S

Det blir minst en deltagare till nästa år.
Skall se till ha det välplanerat (inte krocka med övriga familjens åtaganden)
och se till att vara frisk (hyra in mig i ett syrgastält ett par veckor innan).
 :P
//Jonas

tinG

Jag skulle vilja se någon form av lockande arrangemang nästa år. Ett nappeslag med minatyrer skulle tex. vara jättekul! Eller ett båtslag ur Close Action. TCS dubbelblint med spelledare och befälsstrukturer...

Angående frukost... om det kommer fler hustomtar vid sidan av Roger så tycker jag att det kan vara en idé. Annars håller jag med Jacob, mellanmålsmackor låter najs. Då kanske man slipper göra 5.pansararméns hela "Mode Determination Phase" med ett blodsocker på 1,5 mmol/l
 :cry:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

JanK

Jeg forsøker å finne forbedringer, men utfra størrelsen på "konventet" så synes jeg arrangementet er veldig bra. Kommer definitivt igjen til neste år om ikke noe spesiellt skulle inntreffe.

Delirium

Mindre kakor och mer mackor tillgängligt för mellanmål/resupply phase. Gärna frukt också.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires