Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

CWBS/RSS (The Gamers)

Startat av tinG, 21 juni 2005 kl. 01:25:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "magnus lindström"Vet inte vilken version du spelade men det finns ju två olika av August fury också.

Är de speciellt olika?

magnus lindström

Det är det jag inte vet men skillnad måste det vara eftersom spelet nu heter August Fury II, man döper väl inte gärna om ett spel om det bara är smärre ändringar/tillägg.

tinG

Roger!

Minns du vår diskussion kring LOS i "A Fearful Slaughter"? Jag fann nyss lite vägledning på ConsimWorld. Som du kanske vet håller CWBS/RSS-gurun Bob Cloyd på att skriva en separat regelbok till RSS -> CWR.

Inom kort kommer förhoppningsvis en version på nätet bli tillgänglig. Hur som... Vad jag förstår så kommer problemet med "canopy of trees" - det som Johan och jag var överens om men som du aldrig riktigt accepterade - förklaras i den nya regelversionen.

Kolla den här länken och läs svaren... Framför allt då Mr Cloyd's svar!

mvh
Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Jorå, visst minns jag det.  :)
Men alla som kommenterar i tråden är ju överens om att det reglerna faktiskt säger att man _har_ LOS enligt vad som står skrivet i regelboken, vilket var det jag hävdade också.    :P

Men det är ju bra att det kommer en errata på det så att det blir konsekvent över alla regelsystem en gång för alla.
"Randomization is too important to be left to chance"

butch

Någon som har lust att ställa GMTs Three days of Gettysburg och Avalon Hills Road to Gettysburg mot varandra och utse en vinnare? Eller är dom alldeles för olika i storlek och omfattning? Ingen av dom som är smidigare än den andra, osv?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

P-O Jönsson

CiteraEller är dom alldeles för olika i storlek och omfattning

Just så skulle man kunna säga. Helt olika omfattning och skala.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

butch

Citat från: "Peojon"
CiteraEller är dom alldeles för olika i storlek och omfattning

Just så skulle man kunna säga. Helt olika omfattning och skala.

Rackarns.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

butch

Spelbarhet då?

P-O Jönsson

Däremot kanske någon skulle vilja jämföra "This Hallowed GHround" från MMP/The Gamers med "Three Days of Gettysburg"?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Scipio

Citat från: "Peojon"Däremot kanske någon skulle vilja jämföra "This Hallowed GHround" från MMP/The Gamers med "Three Days of Gettysburg"?
Håller med, jag är också nyfiken på att höra en jämförelse mellan dessa av någon som har erfarenhet. Jag har länge varit sugen på att köpa TDoG för att ta reda på detta själv.   :)

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"
Citat från: "tinG"Jag skulle vilja testa CWB "The Seven Days" men är lite osäker på hur många spelare man behöver för att få lite fart på spelet.
Är inte en av kartorna felttryckta där som gör att det inte går att passa in kartorna...?

Hur många spelare är det som du tänkte skulle vara med Jonas?

De nio kartorna passar bra. Ett litet schema för matchningen finns hos Gamers Archieve Det finns ett litet tryckfel i skarven mellan karta B-C och E-F. Dessa passar ihop var för sig, dvs per spellåda, men något har gått snett när de fyra norra kartorna skall passas samman. Några vägar slutar i kartkanten.
Troligen finns en enkel fix eftersom detta nog är transportområden. Skall kolla detta med CSW.

http://www.gamersarchive.net/theGamers/archive/cwb/SketchMaps/SevenDays_sma.pdf

Det vore ett urkewlt spel att köra över en senare spelhelg med ca 3+3 spelare.

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"Ett litet schema för matchningen finns hos Gamers Archieve Det finns ett litet tryckfel i skarven mellan karta B-C och E-F. Dessa passar ihop var för sig, dvs per spellåda, men något har gått snett när de fyra norra kartorna skall passas samman. Några vägar slutar i kartkanten.
Just det, det stämmer. noterade problemet när jag lade ut kartorna för att inspektera miraklet när jag fick den sista delen.
Jag mailade MMP och frågade om det fanns nån fix på det men det fanns det tydligen inte...

Vore skoj att testa det vid något tillfälle även om jag kanske egentligen är lite mer av en RSS människa...   :)

Elias Nordling

En av kartorna i både Malvern Hill och Seven Pines blev feltryckt. De gjorde nya kartor för dem, men jag kan föreställa mig att de inte har ersättningskartorna på lager hos MMP. Kan vara värt att fråga i alla fall.

Jag har dubletter av de tre spelen, med rättade kartor, så om ni är i Stockholmsområdet och det känns väldigt viktigt kan ni få låna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"lite mer av en RSS människa...   :)

Du får det att låta som ett farligt virus........ :lol:

BernadotteOnline

Citat från: "Elias Nordling"En av kartorna i både Malvern Hill och Seven Pines blev feltryckt. De gjorde nya kartor för dem, men jag kan föreställa mig att de inte har ersättningskartorna på lager hos MMP. Kan vara värt att fråga i alla fall.

Jag har dubletter av de tre spelen, med rättade kartor, så om ni är i Stockholmsområdet och det känns väldigt viktigt kan ni få låna.

Lägg dem i en mapp och ta med till FF.
Jag tar med mina, som har en manuell rättning på F-kartan. Undrar just om den stämmer.