Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Säljes] Diverse brädspel

Startat av BigPapaBear, 3 maj 2009 kl. 12:37:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

ALLTING SÅLT!
- - - -

Nu har det strömmat in för mycket nytt för att hyllorna hemma ska få plats med allting. Lite måste säljas av:

Krigsspel:

von Manstein's Backhand Blow - 100:-Ziplock, mycket bra skick men dåligt klippta counters.

Bitter End: attack to Budapest, 1945 - 150:-
Mycket bra skick, välklippta counters sorterade i counter trays.

"Vanliga" brädspel:

Carcassonne - The princess and the dragon - 80:-
Mycket bra skick

Carcassonne - Abbey & Mayor - 80:-
Mycket bra skick.

Carcassonne - The count of Carcassonne - 30:-
Mycket bra skick, öppnad men aldrig använd.

Spelen finns i Stockholm. Köparen betalar ev. frakt. Kan levereras utan kostnad till LinCon 2009.
En mycket bitter liten man.

sfclinken

Wow!

Efter att ha sålt dessa spelen måste du VERKLIGEN ha mycket plats över till nya titlar.... :P

Ziplock spel och Carcassone expansioner tar verkligen MYCKET plats  :D
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

Krigsspelen är iofs riktiga lådspel, men Carcassonne-expansioner är väl det minst utrymmeskrävande som finns att köpa.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Va! Missade jag en Björn-försäljning!?
:(
Du får nästan hitta nåt att sälja till mig för traditionens skull :up:

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Du får nästan hitta nåt att sälja till mig för traditionens skull :up:

Ska slänga ett extra öga i hyllan.  :D

Citat från: "sfclinken"Efter att ha sålt dessa spelen måste du VERKLIGEN ha mycket plats över till nya titlar....  

Mja..  :oops:  Jag stuvade om lite i hyllorna också så jag tror att jag går lite plus utrymmesmässigt. Sedan blir det svårt.

Min fru fungerar såhär: Så länge jag håller mig inom "the designated space" får jag köpa hur mycket spel jag vill utan att hon höjer på ögonbrynen. Vill jag expandera utanför det, t.ex. genom att upprätta en brädspelskoloni i en annan bokhylla, måste den första titeln vara något som garanterat tilltalar henne (därav mängden Carcassonne-prylar här hemma). Så fort kolonin är upprättad kan jag fylla på med lite andra spel "av bara farten".

Problemet nu är att ALLA hyllor i hemmet är fulla. För att förändra spelsamlingen måste jag således sälja av lite prylar eller börja lobba för inköp av en till bokhylla. Det senare alternativet fungerar bara om jag utlovar något intressant för henne, t.ex. en ny soffgrupp, nya utemöbler eller liknande.

Någonting måste göras. Min spelsamling har stått stilla alldeles för länge kring 90-strecket, medan listan över tidigare ägda spel ökar med stormsteg (data från Boardgamegeek  :) ).

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Problemet nu är att ALLA hyllor i hemmet är fulla.
Jag brottas med samma problematik också just nu till trots att jag har grymt förstående sambo och att vi redan har bokhyllor längs i stort sett alla tomma väggar på våra 125 kvadrat.
Skulle kanske kunna få in en bokhylla till i spelrummet men då kommer det bli problem med att improviserat kunna få plats med ett GB2 parti där.

Har redan drygt en hyllmeter med spel som jag inte vet vad jag ska göra med den liggandes på skrivaren där hemma och nu damp precis en avi ner i postlådan från MMP vilket inte bådar gott.
Det börjar kännas som vi har en tribbles-situation där hemma. Om man tittar in i minsta lilla hålighet eller utrymme så tittar ett flertal krigsspel tillbaka på en och tittar man in dit en stund senare så är dom ännu fler. Hjälp!  :shock:
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Citat från: "Scipio"Skulle kanske kunna få in en bokhylla till i spelrummet men då kommer det bli problem med att improviserat kunna få plats med ett GB2 parti där.

:lol:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tinG

Citat från: "BigPapaBear"...genom att upprätta en brädspelskoloni i en annan bokhylla, måste den första titeln vara något som garanterat tilltalar henne (därav mängden Carcassonne-prylar här hemma). Så fort kolonin är upprättad kan jag fylla på med lite andra spel "av bara farten".
:lol: LOL!

Min "brädspelskoloni" har också en tendens att växa utanför definitionen "brädspel". Jag har börjat smyga in några snygga krigsspelsboxar mellan '1960: The Making of the President', 'Ticket to Ride', 'Settlers' och klassikern 'Diplomacy'...

Dagens tips: Har du utrymme under bokhyllan? Under min vardagsrumshylla ligger tre monsterspel och smyglurar... 'Highway to the Reich', 'Wacht am Rhein' och 'Europe Engulfed'!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Jag har fått en garderob och lite utrymme. Men bara snygga kartonger så att de inte drar ner intrycket utav alla konstböcker som står i bokhyllorna...

@Björn:
Du har pressen på dig nu och vet vad jag gillar (allt som du tycker är kasst) ;)

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"@Björn:
Du har pressen på dig nu och vet vad jag gillar (allt som du tycker är kasst) ;)

:lol: